Με πτώση της τάξης του (-)3.8% στην Πληρότητα, του (-)2.9% στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (Rev Par) και με οριακή θετική αλλαγή (1.0%) στη Μέση Τιμή Δωματίου ‘έκλεισε’ το Α’ εξάμηνο του 2019 για τα ξενοδοχεία της Αθήνας.
Σύμφωνα με τα μηνιαία δελτία ΕΞΑΑΑ και GBR Consulting και με τα στοιχεία κίνησης και απόδοσης ξενοδοχείων, ειδικά η πληρότητα των ξενοδοχείων το εξάμηνο ‘έκλεινε’ αρνητικά (και) ανά μήνα, σε ποσοστά έως και -8.6%, κάτι που, όπως αναφέρει η ΕΞΑΑΑ σε ανακοίνωσή της, “επιβεβαιώνει όσα επισημάνουμε από τα τέλη του 2018, κυρίως για την υπερπροσφορά κλινών στην Αθήνα, όλων των τύπων καταλυμάτων, αλλά και για αλλαγή του κλίματος σε ότι αφορά στην σχέση προσφοράς – ζήτησης”.
Η δε μέση τιμή δωματίου και το rev par επίσης παρουσίασαν έντονες ‘αναταράξεις’ από μήνα σε μήνα σημειώνοντας πτωτική πορεία τον μήνα Ιούνιο σχεδόν κατά (-) 5%. Ο Ιούνιος, ο οποίος διατήρησε οριακά (+0.9%) την πληρότητα του περσινού Ιουνίου, ως καλοκαιρινός μήνας θεωρείται μήνας ‘αιχμής’
Η ΕΞΑΑΑ επισημαίνει ότι η Αθήνα δέχεται το μεγαλύτερο όγκο αφίξεων επισκεπτών (περίπου 8.200.000 επισκέπτες), ως η σημαντικότερη διεθνής ‘πύλη εισόδου’ στη χώρα μας. Πολλοί εξ’ αυτών συνεχίζουν και προς λοιπούς προορισμούς, αλλά σε κάθε περίπτωση τα στοιχεία που καταγράφουν αύξηση των αφίξεων επισκεπτών στο αεροδρόμιο τα τελευταία χρόνια δεν συνάδουν με την τόσο μεγάλη απόκλιση και τις εντυπωσιακά πτωτικές τάσεις που καταγράφονται από τα τέλη του 2018 στην πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωσή της Ένωσης: “Η πολιτεία (ηγεσία Τουρισμού και εμπλεκόμενα Υπουργεία), η τοπική κοινωνία (Περιφέρεια –Δήμοι) αλλά και οι τουριστικοί φορείς, οφείλουν πλέον να συνεργαστούν στενά μεταξύ τους προκειμένου να αντιμετωπιστεί εγκαίρως το μείζον ζήτημα της άναρχης τουριστικής ανάπτυξης στην Αθήνα που μαζί με όλα τα παράπλευρα και χρόνια προβλήματα (ασφάλεια – καθαριότητα – ειδική υποδομή κ.λπ.) υποσκάπτουν την σύγχρονη και ανταγωνιστική τουριστική ταυτότητα της πόλης μας.
Απαιτείται τουριστικός επανασχεδιασμός, νέοι στόχοι με βάση τις καταγεγραμμένες προτεραιότητες και φυσικά, στρατηγική (μεσοπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης) περαιτέρω ανάπτυξης του Τουρισμού της Αθήνας – Αττικής. Από πλευράς ΕΞΑΑΑ, υπάρχουν συγκεκριμένες θέσεις και προτάσεις καθώς έχουμε εργαστεί με αυτή τη προσέγγιση και προς αυτή τη κατεύθυνση, επί σειρά ετών.”

Δημοσιογράφος ειδική σε θέματα τουρισμού – σύμβουλος Μάρκετινγκ και πωλήσεων με πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στο χώρο. Υπήρξε επί σειρά ετών αρχισυντάκτρια του επαγγελματικού περιοδικού “Τουριστική Αγορά” και υπεύθυνη έκδοσης του συνεδριακού οδηγού “MEETINGREECE” και έχει συνεργαστεί με την επιχειρηματική free press εφημερίδα “New Times”. Παράλληλα, διαθέτει μεγάλη εμπειρία στη διοργάνωση εκδηλώσεων και έκδοσης επαγγελματικών και τουριστικών οδηγών πληροφόρησης και προβολής. Το 2017 ανέλαβε την αποτελεσματική διεύθυνση έργου (project management) για την πρώτη εκδήλωση “Treasures of Greek Tourism” και τον ομώνυμο οδηγό. Το 2014 και το 2015 συνεργάστηκε με τις εκθέσεις “Greek Tourism Expo” και “100% Hotel Show” για το πρόγραμμα προσέλκυσης φιλοξενούμενων επισκεπτών (hosted buyers). Έχει σπουδάσει Ξενοδοχειακή Διοίκηση, Διοίκηση Επιχειρήσεων και Μάρκετινγκ σε σχολές των ΗΠΑ ενών το 2012 βραβεύθηκε από SITE Ελληνικό τμήμα – Imic με το “Award of Excellence” για τη συνεισφορά της στην προβολή του Ελληνικού Τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα και το εξωτερικό.