Ειδήσεις

Χ.Θεοχάρης: “Άμεση επαναφορά της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού με μείωση του ΦΠΑ”

theocharis-charis-vouli

Τη μείωση του ΦΠΑ για την άμεση επαναφορά της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού συμπεριέλαβε, μεταξύ άλλων, στην ομιλία του, ο  Υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων στη Βουλή. 

Η ανταγωνιστικότητα του τουρισμού θα επανέλθει, “μέσω της μείωσης του ΦΠΑ στο τουριστικό πακέτο στο 13% από 24% και στο  11% στο τέλος της τετραετίας”, δήλωσε ο κ. Θεοχάρης ενώ ανέπτυξε τους άξονες και τους στόχους πάνω στους οποίους θα βασιστεί το στρατηγικό σχέδιο του υπουργείου για την επόμενη τετραετία. 

Συγκεκριμένα, ο υπουργός τουρισμού αναπτύσσοντας τους κύριους άξονες της στρατηγικής του υπουργείου επισήμανε ότι η θετική συγκυρία για τον ελληνικό τουρισμό έφθασε στο τέλος της και ότι από εδώ και πέρα “αν δεν πάρουμε πρωτοβουλίες, δεν θα καταφέρουμε να αυξήσουμε το τουριστικό ΑΕΠ κρατώντας σταθερές τις αφίξεις.”.

Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός έθεσε ως στόχο την αύξηση των διανυκτερεύσεων και των εσόδων, μέσω κινήτρων για αναβάθμιση της ποιότητας των ξενοδοχείων με αντάλλαγμα περισσότερους κοινόχρηστους χώρους ενώ τόνισε ότι η στρατηγική που θα ακολουθήσουν θα είναι “για μία βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη”, εξηγώντας ότι αυτό σημαίνει πρακτικά:

  • ισορροπία  προσφοράς, ζήτησης και  υποδομών: “Όχι διακοπές ρεύματος κάθε Σαββατοκύριακο ή σκουπίδια που δε μπορεί να γίνει η αποκομιδή τους.”
  • αποφυγή του υπερτουρισμού: “Δεν μπορεί να ονομάζουμε τουριστικό προϊόν την ταλαιπωρία των επισκεπτών και των κατοίκων.”
  • ανάλυση δεδομένων και νέα ψηφιακή στρατηγική για τον ΕΟΤ: “Στην εποχή των μεγάλων δεδομένων (big data) δε μπορεί να κάνουμε  marketing και διαφήμιση με τη διαίσθηση.”
  • Ποιοτικά καταλύματα με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα: “Οι σκανδιναβικές χώρες πρώτες -αλλά η τάση θα διευρυνθεί τα επόμενα χρόνια- επιλέγουν μόνο πράσινους προορισμούς. Δεν μπορούμε να το αγνοούμε.”

Συνοψίζοντας τους στρατηγικούς στόχους του υπουργείου, ο κ. Θεοχάρης τόνισε ότι για να επιτευχθούν απαιτείται συντονισμός μεταξύ των Υπουργείων, του Κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης:

  • Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος
  • Βελτίωση της ποιότητας και της αυθεντικότητάς του,
  • Βελτίωση της ανθεκτικότητάς του.
  • Βελτίωση της βιωσιμότητας του τουριστικού προϊόντος.

Οι πέντε άξονες του στρατηγικού σχεδίου του Υπουργείου Τουρισμού

Ο κ. Θεοχάρης ανέπτυξε τους πέντε άξονες στους οποίους θα κινηθεί το στρατηγικό σχέδιο του υπουργείου και οι τρόποι με τους οποίους θα επιτευχθούν.

1. Η δημιουργία Υποδομών, η βελτίωση του αδειοδοτικού πλαισίου και η χωροθέτηση του Τουρισμού.

  • Με την ολοκλήρωση του χωροταξικού πλαισίου  ώστε να ευνοηθούν οι επενδύσεις χωρίς έκπτωση στις αρχές της αειφορίας.
  • Με τη δημιουργία one shop stop για την ταχύτερη αδειοδότηση τουριστικών επενδύσεων.
  • Με την προτυποποίηση των περιβαλλοντικών μελετών για νέες τουριστικές εγκαταστάσεις.
  • Με κίνητρα για τη νηολόγηση επαγγελματικών και ιδιωτικών σκαφών. Στόχος η προσέλκυση 5.000 σκαφών άνω των 10 μέτρων.  

2. Η προσβασιμότητα και η διασυνδεσιμότητα της χώρας

  • ​Με  προσπάθεια ενίσχυσης των αεροπορικών και άλλων διασυνδέσεων της χώρας όπως για παράδειγμα απευθείας πτήσεις στις ΗΠΑ και τον χειμώνα.
  • Με ένα φιλόδοξο σχέδιο επέκτασης και αναβάθμισης των μαρινών για τη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών.
  • Με την σύνδεση όλων των τουριστικών μονάδων και επιχειρήσεων στο διαδίκτυο και την ενίσχυση της ενεργής ψηφιακής παρουσίας τους. 

3. Η διαχείριση της εμπειρίας ώστε αυτή να είναι ποιοτική και ελκυστική.

  • Με την ενίσχυση του ρόλου της τουριστικής Αστυνομίας με παρουσία καθημερινή για τη μετάδοση του αισθήματος ασφάλειας σε τουρίστες και επιχειρηματίες.
  • Με το ξαναστήσιμο της τεχνικής τουριστικής εκπαίδευσης και την αναβάθμιση των ανώτερων σχολών.

4. Ο επανασχεδιασμός του τουριστικού προϊόντος και ο επαναπροσδιορισμός της εικόνας του.

Ο κ. Θεοχάρης δήλωσε ότι για τον επανασχεδιασμό του τουριστικού προϊόντος και τον επαναπροσδιορισμό της εικόνας του χρειάζονται στοιχεία, αναφερόμενος στους δορυφόρους λογαριασμούς. “Είμαστε η μόνη χώρα που δεν έχει υλοποιήσει τους «δορυφόρους» λογαριασμούς τουρισμού στα στατιστικά της. Αυτό θα αλλάξει.” τόνισε. 

Μάλιστα ανέφερε ότι ο άξονας αυτός θα υλοποιηθεί μέσω της μείωσης του ΦΠΑ για την άμεση επαναφορά της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος, την επέκταση της τουριστικής περιόδου και το άνοιγμα του τουρισμού μας στις πέντε αισθήσεις, το οποίο, δήλωσε ότι μπορεί να γίνει με στροφή σε σύνθετα ή εναλλακτικά προϊόντα όπως το city break, τον ιατρικό, ευεξίας, αθλητικό, εκπαιδευτικό, θρησκευτικό, γαστρονομικό, συνεδριακό, αγροτουρισμό κ.ά.

Ανακοίνωσε ότι θα σχεδιαστούν ειδικές δράσεις για τον πολιτιστικό και θρησκευτικό τουρισμό που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης σε δαπάνη και η τρίτη σε αφίξεις καθώς και για την ανάπτυξη του τουρισμού της τρίτης ηλικίας.

5. Η κοινωνική και περιβαλλοντική ευαισθησία.

Όσον αφορά τον άξονα της κοινωνικής και περιβαλλοντικής ευαισθησίας, ο υπουργός τουρισμού τόνισε: “Η αναβάθμιση της ποιότητας δε μπορεί να σταματάει στο μέγεθος του δωματίου ή του κρεβατιού, πρέπει να αγκαλιάζει το ενεργειακό αποτύπωμα, την φροντίδα για όσους έχουν ανάγκη, την επιστροφή μέρους της αξίας στην τοπική κοινωνία. Αυτό θα είναι το όχημα της βιωσιμότητας του Ελληνικού Τουρισμού, έτσι θα χτίσουμε το συγκριτικό μας πλεονέκτημα για τις δεκαετίας που έρχονται.”

Μέτρα για βραχυχρόνιες μισθώσεις 

Ως μέρος της τουριστικής βιομηχανίας, χαρακτήρισε τις βραχυχρόνιες μισθώσεις ο υπουργός τουρισμού, ωστόσο, τόνισε ότι “παρανομία και φοροδιαφυγή δεν είναι ανεκτές”. 

Καταλήγοντας, ο κ. Θεοχάρης ανέφερε ότι όραμα της νέας πολιτικής ηγεσίας του τουρισμού είναι: «Η Ελλάδα που προσφέρει όσα δε μπορούσες ποτέ να φανταστείς», προσθέτοντας ότι “αυτή είναι  η ελάχιστη υποχρέωσή μας απέναντι στις γενιές που έρχονται. Να τους παραδώσουμε μια χώρα που παράγει βιώσιμη και ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη.”

Μοιραστείτε τα νέα

Similar Posts

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.