Οι εξελίξεις στα βασικά μεγέθη της ελληνικής ξενοδοχίας το 2019

ok_itep

Όπως αποτύπωσε η ετήσια έρευνα για την ξενοδοχειακή αγορά, με τίτλο: «Εξελίξεις στα Βασικά Μεγέθη της Ελληνικής Ξενοδοχίας 2019», που διενήργησε το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας.  Η ξενοδοχία αποτελεί βραχίονα επενδυτικής ανάπτυξης και κύριο εργοδότη για την ελληνική οικονομία. Την ίδια ώρα διατηρούνται τα δομικά προβλήματα του ελληνικού τουρισμού, όπως, μεταξύ άλλων, η υψηλή εποχικότητά του, καθώς και η υπερσυγκέντρωσή του σε 5 περιφέρειες.

Τα παραπάνω αποτυπώνονται στην ετήσια έρευνα για την ξενοδοχειακή αγορά, με τίτλο: «Εξελίξεις στα Βασικά Μεγέθη της Ελληνικής Ξενοδοχίας 2019», που διενήργησε το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας.

Όπως καταγράφει η μελέτη, την περίοδο 2017-2019 τα ελληνικά ξενοδοχεία δαπάνησαν μόνο για ανακαινίσεις το ποσό των 2,9 δις. ευρώ, καταγράφοντας μια σταθερή επένδυση 1 δισ. ευρώ ανά έτος από τον κλάδο.

Σύμφωνα με το ΙΤΕΠ η εποχικότητα του ελληνικού τουρισμού όχι μόνο δεν μειώθηκε το 2019, αλλά εξακολουθεί και παραμένει υψηλή, όπως αποτυπώνεται στις διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχειακά καταλύματα. Μάλιστα το 4μηνο Ιουν.-Σεπτ. 2019 έφτασε το 71% του ετήσιου συνόλου από 68% που ήταν την αντίστοιχη περίοδο του 2018.

Ταυτόχρονα οι αεροπορικές αφίξεις αλλοδαπών τουριστών το 2019 παρουσίασαν αύξηση 2,1%. Αν όμως, δεν συμπεριλάβουμε τις αφίξεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας, οι αφίξεις στα περιφερειακά αεροδρόμια μειώθηκαν κατά 1,7%.

Παράλληλα το 2019, οι νησιωτικές περιφέρειες της χώρας (εκτός από το Βόρειο Αιγαίο), μαζί με την Αττική και την Κεντρική Μακεδονία, συγκέντρωσαν το 77% των επισκέψεων, το 84% των διανυκτερεύσεων και το 88% τουριστικών εισπράξεων.

Ακολούθως το ΙΤΕΠ στην έρευνα του μεταξύ άλλων διαπιστώνει :

  • Η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων το Μάιο σε επίπεδο χώρας φαίνεται ότι την τελευταία 2ετία διαμορφώνεται στο 57%-58% και τον Αύγουστο 86%-87%, γεγονός που αντανακλά την έντονη εποχικότητα που εξακολουθεί να παραμένει ένα έντονο ενδημικό πρόβλημα του ελληνικού τουρισμού.
  • Αναφορικά με την τιμή, το 50% των ξενοδοχείων το Μάιο διαθέτει τα δωμάτιά του κάτω από 60 ευρώ, ενώ τον Αύγουστο κάτω από 100 ευρώ.
  • Η απασχόληση στα ελληνικά ξενοδοχεία αυξήθηκε κατά 4,2% το Μάιο και κατά 1,3% τον Αύγουστο του 2019 σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2018.
  • Επίσης για κάθε 2,5 νέα δωμάτια δημιουργείται 1 θέση εργασίας.
  • Το 2019, συνολικά από τα ξενοδοχεία αναζητήθηκαν 21.821 νέες θέσεις εργασίας εκ των οποίων δεν καλύφθηκαν περίπου οι 7.000 θέσεις.
  • Τέλος, οι εκτιμήσεις των ξενοδόχων για τα βασικά τους μεγέθη το 2020 είναι ότι θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα, με ποσοστά από 50%-65%. Ενώ το 25% περίπου των ερωτηθέντων δήλωσε ότι για το 2020 περιμένει αύξηση στην τιμή, την πληρότητα και το τζίρο.

Σταχυολογώντας και σχολιάζοντας τη μελέτη του Ινστιτούτου ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Αλέξανδρος Βασιλικός υπογράμμισε ότι : «παρατηρώντας τα στοιχεία της έρευνας διαπιστώνεται ότι η εποχικότητα του ελληνικού τουρισμού παραμένει σε σταθερά υψηλό επίπεδο. Οι 5 περιφέρειας της χώρας αντλούν σταθερά τη μεγάλη πλειοψηφία της δυναμικής του ελληνικού τουρισμού, δηλαδή το 88% των τουριστικών εσόδων. Η έρευνα αναδεικνύει την τεράστια συμβολή των ξενοδοχείων της χώρας σε επενδύσεις και απασχόληση, γεγονός που υποδηλώνει τον καταλυτικό ρόλο των ξενοδοχείων στην ελληνική οικονομία».

Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.