Εμπνέομαι Συνεντεύξεις

Ευγένιος Βασιλικός: “Ο κλάδος θα πρέπει να είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει άλλον έναν δύσκολο χειμώνα”

Μετά από μία τουριστική χρονιά που πήγε καλύτερα από τις αρχικές προβλέψεις για τα ξενοδοχεία της Αττικής, ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού, κ. Ευγένιος Βασιλικός, αναφέρει στο tourismpress.gr τις κυριότερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η περιοχή και τι μέλλει γενέσθαι για τον κλάδο.

Πώς θα χαρακτηρίζατε τη φετινή χρονιά για τα ελληνικά ξενοδοχεία σε επίπεδο αφίξεων και εσόδων; 


Η φετινή χρόνια, κινήθηκε λίγο καλύτερα από τις αρχικές ‘προβλέψεις’. Ο Ιούλιος και ο Αύγουστος, εξελίχθηκαν καλύτερα από την περσινή χρόνια, παρά το γεγονός ότι περισσότερα ξενοδοχεία ήταν ανοικτά. 

Ενώ όμως, ναι, μπορούμε να πούμε πως ‘πήραμε μια μικρή ανάσα’, πάλι, είδαμε σημαντική διαφορά μεταξύ των ξενοδοχείων 12μηνης λειτουργίας και των ξενοδοχείων εποχικής λειτουργίας καθώς τα δεύτερα, ειδικά σε κάποιες περιοχές κινήθηκαν σε πολύ καλύτερα επίπεδα από τα 12μηνης, σε ότι αφορά και στην πληρότητα αλλά και στη μέση τιμή. 

Επίσης, και αυτό ισχύει για το σύνολο του κλάδου, οι δυο μήνες που τελικά ήταν ‘καλοί’, δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να αντισταθμίσουν τις απώλειες από τους μήνες που τα ξενοδοχεία μας παρέμεναν κλειστά ή ήταν σε λειτουργία μεν, αλλά με πολύ χαμηλή πληρότητα. Ειδικά για την Αθήνα, μην ξεχνάμε πως βιώσαμε ως το 2019 μια πολύ δύσκολη δεκαετία και μόλις είδαμε λίγο φως, η πανδημία μας έριξε ξανά στο σκοτάδι.

Ποιες ήταν, κατά τη γνώμη σας, οι σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετώπισε το ελληνικό τουριστικό προϊόν γενικότερα και ειδικότερα της Αττικής, τα δύο τελευταία χρόνια; 


Τα τελευταία δυο χρόνια οι προκλήσεις είναι διεθνείς, σε παγκόσμιο επίπεδο και δεν πιστεύω ότι μπορούν να διαφοροποιηθούν για το  ελληνικό τουριστικό προϊόν, πόσο μάλλον για το τουριστικό προϊόν της Αττικής. Στην ουσία, μετά από τόσους μήνες, αυτό που θα μπορούσα να πω είναι πως ‘οι προκλήσεις’ δεν είναι πολύ διαφορετικές από αυτές στις οποίες αναφερόμασταν και προ πανδημίας, εξαιρώντας βέβαια το μέγα υγειονομικό θέμα, που δεν μπορεί να μην αναφερθεί και σαφώς είναι ακόμα το σημαντικότερο. Κάποιες από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το τουριστικό προϊόν της χώρας μας σταθερά και διαχρονικά, είναι η γενική και εξειδικευμένη υποδομή, η στρατηγική που θα ακολουθηθεί στο marketing και στην προώθηση του ελληνικού -και αθηναϊκού- τουριστικού προϊόντος, η στροφή από το κλασικό τουριστικό προϊόν σε κάτι πιο ‘φρέσκο’ , ανανεωμένο και εμπλουτισμένο ως νέα πρόταση για τους επισκέπτες και σίγουρα, ο τρόπος με τον οποίο  θα προσελκύσουμε νέες αγορές. Χρειαζόμαστε ‘νέες’ μορφές τουρισμού που να φέρουν ως αποτέλεσμα την αποσυμφόρηση κάποιων προορισμών, την ανάδειξη νέων και ταυτόχρονα θα επιτύχουν την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.


Πώς πιστεύετε ότι οι υφιστάμενες συνθήκες θα διαμορφώσουν μελλοντικά τον τουρισμό; 


Θα έλεγα πως ‘είναι νωρίς ακόμα’ για να έχουμε εικόνα του πώς θα διαμορφωθεί ο παγκόσμιος τουρισμός τα επόμενα χρόνια. Φυσικά είναι ζητούμενο που διερευνούν πολλοί φορείς, υπάρχουν ήδη διάφορες έρευνες, με διαφορετικά ή και συγκλίνοντα αποτελέσματα. Κανείς ωστόσο δεν μπορεί να ξέρει με σιγουριά ποια θα είναι η πραγματικότητα που θα διαμορφωθεί τελικά.

Αυτό που θα μπορούσαμε να πούμε, με βάση όσα είδαμε τους προηγούμενους μήνες, είναι ότι ο Τουρισμός διακοπών φαίνεται ότι θα ανακάμψει σύντομα, αλλά τι θα γίνει με τις υπόλοιπες μορφές τουρισμού; Ειδικά με τον Συνεδριακό Τουρισμό, ο οποίος όπως γνωρίζουμε ήταν βασικότατος παράγοντας για την κίνηση και τα έσοδα των ξενοδοχειακών μονάδων της Αττικής – παρά την έλλειψη μεγάλου συνεδριακού κέντρου;

Δεν γνωρίζουμε πότε και πώς θα έρθει η ανάκαμψη. Σε γενικές γραμμές πιστεύω πως ο κλάδος μας θα πρέπει να είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει άλλον έναν δύσκολο χειμώνα και αναφέρομαι ειδικά στα ξενοδοχεία δωδεκάμηνης λειτουργίας – όπου ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος, και ακόμη δεν είναι ορατό το πως θα κινηθεί η αγορά. 

Μοιραστείτε τα νέα

Similar Posts

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.