Μεγέθυνση του τουριστικού κλάδου διεθνώς προβλέπει μελέτη του Research and Markets για τα επόμενα οκτώ χρόνια. Το μέγεθος της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς εκτιμάται να ξεπεράσει τα 2 τρις εκ. δολάρια (USD 2,214.0 δις) ενώ όσον αφορά τις επενδύσεις σε ξενοδοχειακά καταλύματα και κρουαζιέρα, ο σύνθετος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης (CAGR) θα διαμορφωθεί στα 17.4% μέχρι το 2030.
Ως κύριος μοχλός ανάπτυξης του κλάδου, σύμφωνα με τη μελέτη, είναι οι τάσεις των σύγχρονων ταξιδιωτών της γενιάς Ζ (gen Z) και των μιλένιαλς (millennials), οι οποίοι αναζητούν κορυφαίας ποιότητας εμπειρίες διαμονής. Σε αυτό προστίθεται και ο αυξανόμενος αριθμός των επαγγελματιών που ταξιδεύουν για δουλειά, συνδυάζοντας παράλληλα και τις διακοπές τους (bleisure).
Επίσης, η άρση των μέτρων που είχαν επιβληθεί λόγω πανδημίας, η επάνοδος των δια ζώσης εκδηλώσεων, εκθέσεων και συνεδρίων θα συμβάλλουν στη δυναμική ανάπτυξη του κλάδου. Μάλιστα, αναφέρεται στη μελέτη ότι, τα ξενοδοχεία θα “κερδίσουν” τις καρδιές των ταξιδιωτών, οι οποίοι θα προτιμήσουν την ασφάλεια, την εύκολη διαδικασία κράτησης και την άνετη διαμονή που που τους παρέχουν τα καταλύματα αυτά έναντι άλλων μορφών.
Ο γρηγορότερος σύνθετος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης αναμένεται να σημειωθεί στις χώρες του Ειρηνικού σε ποσοστό 18.0% από το 2022 έως το 2030, λόγω των επενδύσεων που έχουν δρομολογηθεί από τις κατα τόπους κυβερνήσεις. Τα πολυτελή παραθεριστικά κέντρα, επίσης, εκτιμάται να εμφανίσουν CAGR, 17.1% λόγω της αύξησης των πολυτελών ταξιδιών ενώ σημαντική ανάπτυξη θα γνωρίσει και η κρουαζιέρα με CAGR, 15.9%, η οποία γίνεται ιδιαίτερα δημοφιλής, ιδίως στα διηπειρωτικά ταξίδια.
Στο πλαίσιο, μάς ενημερώνει η μελέτη, κορυφαίοι παίκτες του ξενοδοχειακού κλάδου, όπως η Marriott Marriott International, η Hilton Worldwide Holdings, η Wyndham Hotel Group, η Hyatt Hotels Corporation, η InterContinental Hotels Group, και άλλοι, στην προσπάθειά τους να αποκτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς που μεγαλώνει, επεκτείνονται διεθνώς με νέα καταλύματα , είτε προχωρούν σε συνεργασίες, εξαγορές και συγχωνεύσεις.