Οι Γερμανοί τουρίστες συνεχίζουν να επιλέγουν ήλιο και θάλασσα παρά τον κορωνοϊό – Ανοδική τάση ο βιώσιμος τουρισμός

distant unrecognizable person on sandy coast of wavy ocean

Οι παραθαλάσσιες διακοπές παραμένουν με διαφορά στην κορυφή των προτιμήσεων των Γερμανών τουριστών, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Ερευνών ΣΤΑΤΙΣΤΑ (Statista) και την έκθεση ΙΤΒ Βερολίνου. Παράλληλα, εν μέσω κρίσης, κερδίζουν έδαφος οι υπαίθριες δραστηριότητες και οι εμπειρίες στη φύση.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Παγκόσμιας Έρευνας Καταναλωτή (Statista‘s Global Consumer Survey -GCS), οι προτιμήσεις των Γερμανών έχουν παραμείνει πάνω κάτω σταθερές κατά τη διάρκεια της κρίσης. Ως εκ τούτου, το 2018, πάνω από τους μισούς Γερμανούς που συμμετείχαν στην έρευνα, ηλικίας 18-64 απάντησαν ότι οι παραθαλάσσιες διακοπές (Beach Holidays) είναι αυτές που προτιμούν περισσότερο. Στη δεύτερη θέση ανέδειξαν την επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους, στην τρίτη τις εκδρομές του Σαββατοκύριακου και στην τέταρτη τα all-inclusive ξενοδοχεία.

Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι, αν και η έρευνα δεν έδειξε ιδιαίτερες διαφορές στις προτιμήσεις των Γερμανών τουριστών, από ότι πριν την κρίση, οι υπαίθριες δραστηριότητες και οι εμπειρίες στη φύση, κυρίως σε ορεινές περιοχές, έχουν αρχίσει να κερδίζουν περισσότερο έδαφος. Αντίστοιχα, δραστηριότητες που σχετίζονται με τον τουρισμό πόλης, όπως αξιοθέατα και αγορές έχουν πέσει σε χαμηλότερες θέσεις.

Αυτό φάνηκε ιδιαίτερα και από τις αναζητήσεις των Γερμανών τουριστών στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Λέξεις – κλειδιά όπως πεζοπορία ή ταξίδια με ποδήλατα στη γερμανική φύση ήταν πολύ πιο συχνά το 2020 από ότι το 2019.

Το προφίλ των Γερμανών τουριστών που αναζητούν υπαίθριες δραστηριότητες

Σύμφωνα με πληροφορίες από την πλατφόρμα Τεχνητής Νοημοσύνης Rascasse GmbH, περισσότεροι από 2 εκ. Γερμανοί ενδιαφέρονται για πεζοπορία (hiking), εκ των οποίων το 58% είναι γυναίκες και το 42% άντρες, ηλικίας κατά μέσο όρο 32 ετών. Το κοινό αυτό λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη τα περιβαλλοντικά ζητήματα και την κλιματική αλλαγή. Το αυξημένο ενδιαφέρον για περπάτημα και για αειφόρο τουρισμό είναι ιδιαίτερα διαδεδομένα στη νότια Γερμανία ενώ φαίνεται να αναδεικνύεται σε ένα σημαντικό ζήτημα για τον τουριστικό κλάδο. Η Rascasse εκτιμά ότι το κοινό αυτό στόχος είναι περίπου 3,1 εκ. Γερμανοί, αριθμός διπλάσιος σε σχέση με το 2018. Παράλληλα, με τις υπαίθριες δραστηριότητες, το κοινό αυτό ενδιαφέρεται για ρούχα που παράγονται με βιώσιμες πρακτικές, μπλογκ μόδας και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Instagram.

Την ανοδική αυτή τάση επιβεβαιώνει και η έρευνα της ΣΤΑΤΙΣΤΑ. Από το 2018, το ποσοστό των συμμετεχόντων που συμφωνούν με την άποψη “Η Βιωσιμότητα είναι μια σημαντική πτυχή για μένα όταν ταξιδεύω”, έχει αυξηθεί από 10,8% σε 17,8%. Επίσης, το 2020, το 39,1% όσων συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν ότι χρησιμοποίησαν το κινητό τους ως οδηγό όταν ήταν σε διακοπές. Το αντίστοιχο ποσοστό του 2018 ήταν 26.6%.

Οι χαμηλές τιμές βασικό κριτήριο επιλογής

Ωστόσο, οι οικονομικές προεκτάσεις της πανδημίας του κορωνοϊού έχουν επηρεάσει και τα ταξίδια, ιδιαίτερα στο θέμα της τιμής. Σύμφωνα με την έρευνα, ολοένα και περισσότεροι Γερμανοί τουρίστες αναζητούν πακέτα διακοπών με χαμηλή τιμή. Το 2020, το 35% των ερωτηθέντων, δήλωσαν ότι συμφωνούν με την ακόλουθη δήλωση: “Πάντα αναζητώ τη φθηνότερη τιμή όταν ταξιδεύω”. Ενώ το 2018, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν κάτω από 29%.

Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.