Έξι ενέργειες για την αύξηση πωλήσεων στις γιορτές

του Σέργιου Μαζαράκη*

Οι γιορτές πλησιάζουν. Ορισμένοι επιχειρηματίες βλέπουν τις γιορτές σαν μια μεγάλη ευκαιρία για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους ενώ αντίθετα κάποιοι άλλοι τις αντιμετωπίζουν σαν μια περίοδο δύσκολη, με χαμηλό όγκο δουλειάς, μειωμένες πωλήσεις και εισπράξεις, αναμένοντας ανάκαμψη, τις επόμενες ημέρες μετά από αυτές.

Ιδιαίτερα τα Χριστούγεννα, που είναι και το κλείσιμο της χρονιάς, βλέπουν τον κύκλο εργασιών τους να πέφτει επικίνδυνα με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να βιώσουν την εορταστική ατμόσφαιρα όπως κάποιοι άλλοι, που έχουν προνοήσει και έχουν ενεργήσει διαφορετικά. Ποιές ενέργειες μπορούν να κάνουν για να αντιστρέψουν την πτωτική πορεία της επιχείρησής τους;
Παρακάτω σας παραθέτουμε κάποιες προτάσεις για τις ενέργειες που μπορείτε να κάνετε πριν την περίοδο των γιορτών καθώς και κατά τη διάρκειά αυτών, πετυχαίνοντας πολύ καλύτερα αποτελέσματα απ’ ότι τις προηγούμενες χρονιές.
  • Καταρχήν αποφασίστε εσείς και το προσωπικό σας ότι αυτές τις γιορτές η επιχείρησή σας θα πάει καλύτερα απ’ ότι στο παρελθόν. Μπορεί να ακούγεται απλό, όμως είναι καθοριστικής σημασίας να το αποφασίσετε όλοι σαν ομάδα και να υπάρχει καθολική συμφωνία για να πετύχετε τον στόχο αυτό. Αν ξεκινάτε τις ενέργειές σας δίχως να είστε εσείς πρώτοι από όλους “κλεισμένοι” στην ιδέα αυτή, τότε οι επόμενες κινήσεις είναι ανώφελες χάνοντας πολύτιμο χρόνο, ενέργεια, χρήμα και θα απογοητευθείτε.  
  • Δώστε συγκεκριμένες κατευθύνσεις στο προσωπικό σας για την περίοδο των γιορτών. Για παράδειγμα, ζητήστε από το τμήμα μάρκετινγκ να εντοπίσει από τα στατιστικά στοιχεία των προηγούμενων ετών, τί ήταν αυτό που πουλούσε περισσότερο την συγκεκριμένη περίοδο. Προσδιορίστε ακριβώς τα δεδομένα και δώστε ακριβείς οδηγίες και βήματα για να πραγματοποιηθεί. Εφόσον τα εντοπίσετε, δημιουργήστε νέες προτάσεις και προσφορές για το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία και προωθήστε το εκ νέου. 
  • Ερευνήστε τί είναι αυτό που μπορείτε να πουλήσετε αυτήν την στιγμή. Ποιό είναι το προϊόν ή η υπηρεσία που έχει ή αναμένεται να έχει την περισσότερη ζήτηση για τις επόμενες ημέρες πριν τις γιορτές, από την αγορά. Προετοιμάστε τις ανάλογες προσφορές και ξεκινήστε τις πωλήσεις
  • Αλλάξτε τον τρόπο λειτουργίας σας. Αν στο παρελθόν, κλείνατε την επιχείρησή σας για αρκετές μέρες και ήσασταν πιο ελαστικοί με τα ωράρια των υπαλλήλων σας, κάντε την απαραίτητη ενημέρωση στο προσωπικό σας, προετοιμάζοντας τους για αυξημένο όγκο δουλειάς λόγω των κινήσεων που σκοπεύετε να κάνετε. Προετοιμαστείτε να λειτουργήσετε κάτω από έντονους ρυθμούς. Σαφέστατα η συγκεκριμένη περίοδος χαρακτηρίζεται από αυξημένη κίνηση. Όμως δεν πρέπει να μειώσετε το επίπεδο της ποιότητας εξυπηρέτησης που παρέχετε στους πελάτες σας. Για κάποιους από αυτούς, που θα είναι η πρώτη φορά που θα συνεργαστούν μαζί σας, σας ενδιαφέρει να μείνουν με τις καλύτερες εντυπώσεις από την επιχείρησή σας, από το προσωπικό σας και βεβαίως από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Λάβετε τα μέτρα σας ώστε να μείνουν πλήρως ικανοποιημένοι και να σας προτιμήσουν ξανά για μελλοντικές αγορές τους. 
  • Κάντε κάτι διαφορετικό. Πέρα από τις καθιερωμένες σας προσφορές δημιουργήστε νέες οι οποίες θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον κι άλλων υποψηφίων πελατών. Μην επαναλάβετε απλώς τις πετυχημένες ενέργειες διαφήμισης και προώθησης των προϊόντων σας. Σε αυτήν την περίοδο ενισχύστε ακόμα περισσότερο τις ενέργειες μάρκετίνγκ σας. Αξιοποιήστε περισσότερο τις εφαρμογές που σας προσφέρει το ίντερνετ όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, κτλ.). Αυξήστε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας και μετατρέψτε αποτελεσματικά τους επισκέπτες της σε πελάτες σας. Χρησιμοποιήστε έξυπνα τις στρατηγικές email marketing κτλ. Υπάρχουν πραγματικά πολλοί τρόποι οι οποίοι δεν σας κοστίζουν ακριβά. Απευθυνθείτε σε μια εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων η οποία να μπορεί να σας καθοδηγήσει σε αυτές τις ενέργειες δίχως ιδιαίτερο κόστος. 
  • Αξιοποιήστε αποτελεσματικότερα στην περίοδο πριν τις γιορτές το υφιστάμενο πελατολόγιό σας. Κάντε στοχευμένες προσφορές και προτάσεις στους πελάτες σας αναγνωρίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο το γεγονός ότι σας στηρίζουν και εξακολουθούν να συνεργάζονται και να αγοράζουν από σας. Δώστε τους περισσότερα κίνητρα για να αγοράσουν. Δεν χρειάζεται αυτά να περιορίζονται σε μορφή εκπτώσεων. Υπάρχουν αρκετές ιδέες αξιοποίησης υφιστάμενου πελατολογίου. Αφήστε τον εαυτό σας να δημιουργήσει σε αυτό τον τομέα. Κάποια επαγγελματικά δώρα, όχι απαραίτητα πολύ ακριβά, κάποιες επιβραβεύσεις αν ανήκουν στο loyalty club της επιχείρησής σας που να ταιρίαζουν στο εορταστικό κλίμα κτλ. Όλα τα παραπάνω μπορεί να έχουν πολύ θετικό αντίκτυπο όχι μόνο στην αύξηση της αφοσίωσης των πελατών σας στην επιχείρησή σας αλλά και στην έμπρακτη αναγνώριση τους υπό την μορφή σύστασης νέων πελατών κτλ. Επίσης θα διαφοροποιηθείτε σημαντικά στην συνείδηση των πελατών σας.  
Η περίοδος των γιορτών αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για την επιχείρησή σας. Αρκεί να την δείτε κατ’ αυτόν τον τρόπο. Με έξυπνες κινήσεις, προγραμματισμό των ενεργειών και έγκαιρη πρόβλεψη μπορείτε να “σπάσετε” τον καθιερωμένο τρόπο λειτουργίας του παρελθόντος. Το πρώτο βήμα όμως αποτελεί η δική σας απόφαση και δέσμευση για αυτό.
Καλή σας επιτυχία!

 *Ο κος Μαζαράκης Σέργιος είναι ιδιοκτήτης της συμβουλευτικής εταιρείας Business Coaching Lab. Οι σύμβουλοι επιχειρήσεων της εταιρείας Business Coaching Lab παρέχουν συγκεκριμένα προγράμματα συμβουλευτικής καθοδήγησης και βοηθούν αποτελεσματικά τους ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στην βελτίωση του marketing, στην αύξηση πωλήσεων, στην οργάνωση και διοίκησή τους. Εξειδικεύονται στο business coaching, family business coaching, marketing and sales coaching. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το www.businesscoachinglab.gr και συμπληρώστε το Τεστ Αξιολόγησης της Επιχείρησης

Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.