Συμβουλές

Θα πρέπει να έχουν όλες οι επιχειρήσεις παρουσία στα social media;

του Σέργιου Μαζαράκη*

Tο Facebook σήμερα έχει 800 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Στην Ελλάδα, αριθμεί πάνω από 1.5 εκατομμύριο ενεργούς χρήστες ενώ το YouTube ακολουθεί με 340.000 και το Twitter με περίπου 85.000, σύμφωνα με έρευνα της εταιρίας Innews.

Όλοι γνωρίζουν το Facebook. Αρκετές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις έχουν κάνει το πρώτο βήμα δημιουργώντας μια επαγγελματική σελίδα σε αυτό, εξακολουθούν όμως να διατηρούν τις επιφυλάξεις τους για την δυνατότητά του να προσεγγίζει περισσότερους υποψήφιους πελάτες, να χτίζει εμπιστοσύνη και να αυξάνει τις πωλήσεις τους.

Ένα συχνό ερώτημα που τίθεται από τους επιχειρηματίες στο οποίο καλούμαστε να απαντήσουμε ως σύμβουλοι επιχειρήσεων σε θέματα αύξησης πωλήσεων και βελτίωσης των ενεργειών marketing, αφορά στο αν θα πρέπει η επιχείρησή τους να ξεκινήσει να έχει παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολλοί από αυτούς είναι αρκετά διστακτικοί και αμφιβάλλουν για το αν αυτή η ενέργεια ταιριάζει στο προφίλ της εταιρείας τους.

Η αμφιβολία αυτή προκύπτει, επειδή δεν γνωρίζουν ξεκάθαρα τον σκοπό για τον οποίο θα πρέπει να ξεκινήσουν να έχουν και να βελτιώσουν την παρουσία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επειδή δεν γνωρίζουν ποιο άτομο από το προσωπικό θα τα διαχειρίζεται, πως θα πρέπει να αξιοποιήσουν τα εργαλεία αυτά για να πετύχουν μεγαλύτερες αποδόσεις στις ενέργειες marketing και πόσος χρόνος απαιτείται καθημερινά για την ενασχόλησή τους με αυτά.

Ας βάλουμε τα πράγματα στην σωστή τους βάση. Φυσικά και θα πρέπει κάθε εταιρεία να έχει παρουσία σε αυτά. Η αναγκαιότητα μιας επιχείρησης να διατηρεί και να βελτιώνει την παρουσία της στα social media είναι τόσο σημαντική όσο η αναγκαιότητα για την ύπαρξη μιας αποτελεσματικής ιστοσελίδας. Ωστόσο η επιλογή του κάθε μέσου που θα επιλέξει να χρησιμοποιήσει εξαρτάται από τα διαφορετικά target groups τα οποία στοχεύει να προσεγγίσει και στα οποία ενδιαφέρεται να πουλήσει.

Είναι αναγκαίο ο επιχειρηματίας να αναθέσει σε έναν υπάλληλο την χρήση τους αν θέλει να δει γρήγορα και σωστά αποτελέσματα, όπως ακριβώς έχει ένα άτομο που ασχολείται αποκλειστικά με την ανάπτυξη και βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας της επιχείρησής του. Διαφορετικά θα πρέπει να το αναλάβει ο ίδιος ή να αναθέσει την λειτουργία τους σ’ένα εξειδικευμένο γραφείο.

Η ανάπτυξη μιας αποτελεσματικής στρατηγικής marketing με την εφαρμογή των social media, δεν περιλαμβάνει απλώς την δημιουργία ενός λογαριασμού στο Facebook, στο Twitter και στο YouTube και την κοινοποίηση σε τακτά χρονικά διαστήματα περιεχομένου σχετικά με τις δραστηριότητες, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησης.
Είναι επιτακτική ανάγκη για τον επιχειρηματία να κατανοήσει ότι ο χρόνος που ασχολείται κανείς με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ποιοτικός χρόνος μόνο όταν έχει συγκεκριμένους στόχους που επιδιώκει να πετύχει. Καταστρώνοντας μια συγκεκριμένη και στοχευμένη στρατηγική marketing και ακολουθώντας τη πιστά, τότε και μόνο τότε θα δει να ευδοκιμούν οι καρποί από την ενασχόλησή του αυτή. Η βασική προϋπόθεση είναι να γνωρίζει τι ακριβώς πρέπει να κάνει και σύντομα θα παρατηρήσει να αυξάνονται τα άτομα, τα οποία είτε έχουν κάνει like στην σελίδα της επιχείρησής του στο Facebook, είτε ακολουθούν το προφίλ της στο Twitter και στο YouTube.

Η τάση που επικρατεί σήμερα προστάζει την συμμετοχή όλο και περισσότερων επιχειρήσεων στον χώρο των social media. Ο κάθε επιχειρηματίας πρέπει να αντιληφθεί την αξία και τις δυνατότητες των εργαλείων αυτών. Στην Ελλάδα τα άτομα που τα χρησιμοποιούν αυξάνονται με σημαντικούς ρυθμούς. Οι δε δαπάνες σε διαφήμιση αυξάνονται και αυτές με την σειρά τους δεδομένης της δυνατότητας μιας πιο στοχευμένης προσέγγισης στα target groups που επιδιώκει η επιχείρηση.
Θα λέγαμε ότι τα social media αποτελούν συγκεκριμένες πύλες όπου εισέρχεται κόσμος -ο κόσμος που στοχεύει ο επιχειρηματίας να προσεγγίσει- ο οποίος μαθαίνει περισσότερες πληροφορίες για την επιχείρησή του, αυξάνει το ενδιαφέρον του για αυτή και δρομολογείται μέσω αυτών στην ιστοσελίδα της.

Ο επιχειρηματίας ο οποίος θα αποφασίσει να επενδύσει για να μάθει περισσότερα για το social media marketing, θα πετύχει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα της εταιρείας του, περισσότερες πωλήσεις, θα βρει αποτελεσματικούς τρόπους σύνδεσης με το υφιστάμενο πελατολόγιό του και καινούργιους τρόπους για να προωθήσει τις προσφορές του όχι μόνο στο υφιστάμενο, αλλά και σε δυνητικό πελατολόγιο.

Όπως προέκυψε από την έρευνα του εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την «Στάση, αξιοποίηση και εμπιστοσύνη, των Ελλήνων στα social media», οι Έλληνες χρήστες μπορούν να χαρακτηριστούν ως «έμπειροι», καθώς το 50% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί τα social media πάνω από 3 χρόνια, ενώ το 68% των Ελλήνων επισκέπτεται σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook) και το 60% blogs και forums. Ο καθένας μπορεί να αντιληφθεί τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες που προσφέρουν τα εργαλεία αυτά.

Εάν λοιπόν, πιστεύετε ότι υπάρχει πιθανότητα οι πελάτες σας να μην είναι ακόμη χρήστες των social media, μήπως θα έπρεπε να το ξανασκεφτείτε; Μπορεί σήμερα να μην τα χρησιμοποιούν, αύριο όμως; Αν δεν τους προσεγγίσετε εσείς, θα το κάνει ο ανταγωνιστής σας.

Μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε να αναπτύξετε έξυπνες στρατηγικές social media marketing στο facebook, στο twitter και στο youtube.

*Ο κος Μαζαράκης Σέργιος είναι ιδιοκτήτης της συμβουλευτικής εταιρείας Business Coaching Lab. Οι σύμβουλοι επιχειρήσεων της εταιρείας Business Coaching Lab παρέχουν συγκεκριμένα προγράμματα συμβουλευτικής καθοδήγησης και βοηθούν αποτελεσματικά τους ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στην βελτίωση του marketing, στην αύξηση πωλήσεων, στην οργάνωση και διοίκησή τους. Εξειδικεύονται στο business coaching, family business coaching, marketing and sales coaching. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το www.businesscoachinglab.gr και συμπληρώστε το Τεστ Αξιολόγησης της Επιχείρησης
Μοιραστείτε τα νέα

Similar Posts

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.