Οι 10 προτεραιότητες ανάπτυξης για την Ελλάδα

Η επιτάχυνση απορρόφησης ΕΣΠΑ, η δημιουργία νέου επενδυτικού νόμου, η απελευθέρωση του έργου των ΚΤΕΛ και τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι μεταξύ των 10 προτεραιότητων του Υπουργείου Ανάπτυξης όπως αυτές παρουσιάστηκαν σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου του Υπουργού, κ. Κωστής Χατζηδάκη.

Συγκεκριμένα οι 10 προτεραιότητες είναι οι εξής:

1. Μεγάλα Οδικά Έργα- Επανέναρξη 4 Αυτοκινητοδρόμων

Πρόκειται για τους αυτοκινητόδρομους Αιγαίου, τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, την Ολυμπία Οδό και την Ιονία Οδό.

2. Επιτάχυνση Απορρόφησης ΕΣΠΑ
Στο πλαίσιο αυτό προβλέπονται απλοποίηση διαδικασιών, αναθέωρηση του ΕΣΠΑ για τα έτη 2007-2013 ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η διαπραγμάτευση για τα επόμενα χρόνια (2014-2020).

3. Ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ & ROSCO
4. Προσέλκυση επενδύσεων- Νέος Νόμος

Ένας νέος νόμος πρόκειται να παρουσιαστεί άμεσα στη Βουλή προς ψήφιση, ο οποίος θα προβλέπει κεντρικό σύστημα αδειοδότησης και ένα μοναδικό σημείο ελέγχου. Παράλληλα ενεργοποείται σε όλα τα στάδια το one-stop-shop του Invest in Greece, ώστε να μην χρειάζεται η εμπλοκή άλλου φορέα για την ολοκλήρωση μιας επένδυσης και να παρακάμπτεται η γραφειοκρατία.

Επίσης, όσον αφορά τις επενδύσεις, η πορεία τους παρακολουθείται με ηλεκτρονικό τρόπο. 
Με ειδική σηματοδότηση καθυστερήσεων, για την οποία θα λογοδοτούν οι αρμόδιοι, ώστε με τον τρόπο αυτό να ενισχυθεί και η διαφάνεια.

Διορθώσεις θα γίνουν στον Επενδυτικό Νόμο στους αμέσως επόμενους μήνες που θα συμβάλουν στην καλύτερη εφαρμογή του λαμβάνοντας υπόψη τις επιπτώσεις της ύφεσης στην αγορά.

Για την αξιοποίηση της περιουσίας του Δημοσίου, το Υπουργείο χρησιμοποιεί ένα εργαλείο των Εταιριών Ειδικού Σκοπού (SPVs), προκειμένου να εξασφαλιστεί η ευελιξία, αξιοπιστία και ταχύτητα. Η πρώτη εφαρμογή θα γίνει στο Παραλιακό Μέτωπο (Φαλήρου-Σουνίου).

5. Εθνική Στρατηγική Εξαγωγών

Στο πλαίσιο της νέας εθνικής στρατηγικής εξαγωγών,μεταξύ άλλων, συγχωνεύονται Οργανισμοί με αρμοδιότητες σχετικές με την εξωστρέφεια και συγκεκριμένα τη ΔΕΘ, τη Helexpo και τον ΟΠΕ.
 
6. Επιχειρηματικό Περιβάλλον- Απλούστευση αδειοδοτήσεων
7. Ομαλή λειτουργία της αγοράς- Ανταγωνισμός

Το Υπουργείο βρίσκεται ήδη στη διαδικασία απλοποίησης του Αγορανομικού Κώδικα, μέσω τις κατάργησης περιορισμών που έχουν επιπτώσεις στην τιμολόγηση, τις εξαγωγές, την πώληση και την προώθηση των προϊόντων.

Επίσης, δρομολογεί την εφαρμογή ενός προγράμματος του ΟΟΣΑ, όπου η Εργαλειοθήκη (Toolkit) του ΟΟΣΑ για την Αξιολόγηση του Ανταγωνισμού, θα εφαρμοσθεί στους τέσσερις ακόλουθους τομείς: οικοδομικών υλικών, λιανικού εμπορίου, βιομηχανικής παραγωγής και τουρισμού.

Κάθε σχετικό νομικό ζήτημα θα διευθετηθεί εντός του Αυγούστου και κατόπιν θα προχωρήσει η σύναψη της Σύμβασης με τον ΟΟΣΑ.

8. Δημόσιες Συμβάσεις & Προμήθειες

Η μεταρρύθμιση για τις Δημόσιες Συμβάσεις & Προμήθειες αποτελεί προτεραιότητα με στόχο τη μεγαλύτερη διαφάνεια και την εξοικονόμηση δαπανών. Το νέο καθεστώς των Δημοσίων Συμβάσεων θα τεθεί σε εφαρμογή έως το τέλος Μαρτίου 2013.

9. Περιφερειακά Αεροδρόμια
Οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ, έχουν επεξεργασθεί έναν έγγραφο πολιτικής για την αξιοποίηση των 37 περιφερειακών αεροδρομίων και το σχετικό ρυθμιστικό πλαίσιο.

Η εισήγησή τους θα παραδοθεί στο Υπουργείο εντός δύο εβδομάδων.

Στο πλαίσιο αυτό, προγραμματίζεται η αναδιάρθρωση της ΥΠΑ ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στο νέο τοπίο που σχεδιάζεται.

Οι υπόλοιπες δραστηριότητες θα διαχωριστούν κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Προγραμματίζεται η παρουσίαση σχετικού Σχεδίου Νόμου στους επόμενους τέσσερις μήνες, αφού προηγηθεί διαβούλευση με όλους τους εμπλεκομένους.

10. Υπεραστικές Επιβατικές Οδικές Μεταφορές- απελευθέρωση αγοράς

Έχει ήδη εκπονηθεί μελέτη που εξετάζει εναλλακτικούς τρόπους απελευθέρωσης της αγοράς των υπεραστικών επιβατικών οδικών μεταφορών (ΚΤΕΛ) προς όφελος των πολιτών.

Για την εξειδίκευση των όρων λειτουργίας της αγοράς υπεραστικών επιβατικών οδικών μεταφορών βρίσκεται σε εξέλιξη τεχνική μελέτη (σε συνεννόηση με την Ομοσπονδία των ΚΤΕΛ και τους εμπλεκόμενους φορείς) η οποία θα ολοκληρωθεί μέχρι τέλος Νοεμβρίου 2012.

Επίσης καταρτίζεται σχέδιο νόμου μέχρι το τέλος Μαρτίου 2013 με στόχο η σχετική αγορά να απελευθερωθεί μέχρι το τέλος του 2015, αντί το 2019 που προβλέπει ο ισχύων νόμος.

Τον συντονισμό της προσπάθειας αναλαμβάνει ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου κ. Τσόκας

Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.