Destination Greece: Ποιο είναι το μέλλον της επικοινωνίας του ελληνικού τουρισμού

Συνεργασία, ενσυναίσθηση, αυθεντικότητα και Βιώσιμη Ανάπτυξη είναι στοιχεία που θα διαμορφώσουν το μέλλον της επικοινωνίας του ελληνικού τουρισμού, όπως προέκυψε από το διαδικτυακό συνέδριο “Destination Greece | Communication in challenging times” που πραγματοποιήθηκε, την Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2020, από τον ΣΕΤΕ και την Marketing Greece.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου εκπρόσωποι των δημόσιων θεσμών, ο ιδιωτικός τομέας του τουρισμού και εξέχουσες προσωπικότητες από το χώρο της επικοινωνίας και της διαφήμισης μοιράστηκαν με το κοινό τις απόψεις τους, την εμπειρία και την τεχνογνωσία τους για την επικοινωνία στον τουρισμό.

Η ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων κατά τη διάρκεια των συζητήσεων και οι τοποθετήσεις των ειδικών, οδήγησαν σε πολύτιμα συμπεράσματα για την επόμενη μέρα του τουρισμού:

  • Η ενσυναίσθηση είναι έννοια πάνω στην οποία πρέπει να χτίζεται η επικοινωνία του ελληνικού τουρισμού
  • Η επένδυση στα θετικά στοιχεία της ελληνικότητας έχει να ωφελήσει την επικοινωνία της Ελλάδας
  • Η βιώσιμη ανάπτυξη πρωταγωνίστησε ως κατεύθυνση τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους προορισμούς, εστιάζοντας στις φιλικές προς το περιβάλλον και την κοινωνία πρακτικές που θα δημιουργήσουν μια σημαντική παρακαταθήκη για τα επόμενα χρόνια
  • Η συνεργασία, που πράγματι είναι μια συλλογική κατάκτηση είναι ζητούμενη για όλους, πλέον πρέπει να γίνεται πιο δομημένα και ουσιαστικά
  • Είναι ζητούμενος ο συντονισμός της προβολής των επιμέρους προορισμών, ώστε να υπάρχει πολλαπλασιαστικό όφελος για την Ελλάδα
  • Η επικοινωνία των προορισμών πρέπει να αντανακλά ένα εμπλουτισμένο τουριστικό προϊόν, ενώ ταυτόχρονα η σωστή επικοινωνία των προορισμών έχει τη δύναμη να το διαμορφώνει

Την εκδήλωση προλόγισαν οι κ.κ. Γιάννης Ρέτσος, Πρόεδρος ΣΕΤΕ και Χάρης Θεοχάρης, Υπουργός Τουρισμού οι οποίοι σημείωσαν μεταξύ άλλων, την ανάγκη να προσαρμοστούμε στις νέες συνθήκες, θέτοντας ως βασική προϋπόθεση τη συνεργασία μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.

Ο κ. Ρέτσος, σημείωσε ότι “ ο κόσμος άλλαξε κι εμείς οφείλουμε να προσαρμοστούμε στις μεγάλες αλλαγές δείχνοντας για ακόμα μια φορά το καλύτερό μας πρόσωπο, βάζοντας τις σωστές βάσεις για το μέλλον. Η νέα εποχή θέλει γνώση και τόλμη. Θέλει πάνω από όλα τη βούληση να ξεκολλήσουμε επιτέλους από το παρελθόν.” Όσον αφορά το θέμα της επικοινωνίας, τόνισε ότι αυτή θα παίξει καθοριστικό ρόλο.


Ο κ. Θεοχάρης, επιχείρησε να δώσει μία πιο αισιόδοξη νότα, δηλώνοντας: “πιστεύω ότι πρέπει να εστιάζουμε στο φως και όχι στο σκοτάδι”, εκτιμώντας ότι η έναρξη των εμβολιασμών θα φέρει την αισιοδοξία τόσο στη χώρα μας όσο και ιδιαίτερα στον ελληνικό τουρισμό. Χαρακτήρισε το 2021, “χρονιά κομβικής σημασίας για την ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού”. Ωστόσο, τόνισε ότι “ο ανταγωνισμός θα είναι σκληρός και απαιτείται προσαρμογή στα νέα δεδομένα που προκύπτουν”. Καταλήγοντας υπογράμμισε ότι η καινοτομία και η δημιουργικότητα είναι προϋποθέσεις για να διατηρήσει η Ελλάδα τον ηγετικό ρόλο τον οποίο έχει κατακτήσει.

Τα δικά τους μηνύματα για το ρόλο της επικοινωνίας στον τουρισμό, τις δράσεις τις οποίες έχουν σχεδιάσει για την προώθηση και προβολή των ελληνικών προορισμών καθώς και τις συνεργασίες που προέκυψαν στο πλαίσιο της πανδημίας, ανέφεραν εκπρόσωποι του ΕΟΤ και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Συγκεκριμένα, στο συνέδριο μίλησαν ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, κ. Δημήτρης Φραγκάκης, ο Πρόεδρος Επιτροπής Τουρισμού ΕΝ.ΠΕ, Περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου, κ. Γιώργος Χατζημάρκος, ο Περιφερειάρχης Κρήτης, κ. Σταύρος Αρναουτάκης, ο Δήμαρχος Αθηναίων, κ. Κώστας Μπακογιάννης, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας και ο Δήμαρχος Τρικαίων, Πρόεδρος ΚΕΔΕ, κ. Δημήτρης Παπαστεργίου.

Έρευνα MRB: Η προβολή της Ελλάδας την επόμενη μέρα

Ιδιαίτερα σημαντικά ήταν τα αποτελέσματα της έρευνας που παρουσίασε ο Δημήτρης Μαύρος, Διευθύνων Σύμβουλος της MRB Hellas, με κεντρικό θέμα την προβολή της Ελλάδας την επόμενη μέρα, όπου σημείωσε χαρακτηριστικά: «Στην μετά COVID εποχή ο Ελληνικός Τουρισμός οφείλει και μπορεί να ξεπεράσει την αντανακλαστική κρίση που υφίσταται λόγω συγκυρίας και να πάει ψηλά ώστε να ξαναγίνει η ατμομηχανή της Ελληνικής οικονομίας. Με την ευκαιρία αυτή, η κρίση θα πρέπει να αποτελέσει εφαλτήριο για έναν εκ βάθρων νέο σχεδιασμό βάσει καθαρά τεχνοκρατικών κριτηρίων, πέρα και έξω από πολιτικές και τοπικού χαρακτήρα σκοπιμότητες. Όλοι, Κράτος, Αυτοδιοίκηση και Ιδιώτες θα πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους βάσει ενός Ενιαίου Στρατηγικού Σχεδίου που θα ενσωματώσει και θα αξιοποιήσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Χώρας και των Επί Μέρους Προορισμών, αναδεικνύοντας: Την Αυθεντικότητα, την Ανθρωπιά, τη Μαγεία, την Κουλτούρα και τον Δυναμισμό του Τουριστικού μας Προϊόντος».

Ενσυναίσθηση, Ελληνικότητα, Συμπεριφορά

Τέλος, στο κλείσιμο του συνεδρίου, ο Peter Economides, Brand Strategist at Felix BNI, μαζί με τον Θανάση Παπαθανασίου και την Ιωάννα Δρέττα, CEO της Marketing Greece, σχολίασαν τα όσα καταγράφηκαν και παρουσιάστηκαν από τους συμμετέχοντες, δίνοντας την προσωπική τους αίσθηση για την επικοινωνία στον τουρισμό με moderator τη δημοσιογράφο Χριστίνα Πουτέτση (Protagon).

Η CEO της Marketing Greece προέβαλλε την “ενσυναίσθηση” ως βασικό ζητούμενο για το μήνυμά που θα εκπέμπει η χώρα μας και οι προορισμοί της. Ο κ. Παπαθανασίου, τόνισε την προβολή της θετικής πλευράς της ελληνικότητας ως μόνος δρόμος για την προβολή της Ελλάδος ενώ ο κ. Economides, αναφέρθηκε στο ρόλο της συμπεριφοράς στην διαμόρφωση της εμπειρίας. Συγκεκριμένα ανέφερε: “Όλα ξεκινούν με ένα ισχυρό κοινό αφήγημα. Ένα σύστημα πεποίθησης και αξιών που αντανακλά την ψυχή του έθνους. Ένα σύστημα πεποίθησης και αξιών που διαμορφώνει τη συμπεριφορά. Επειδή η συμπεριφορά είναι εκείνη που επηρεάζει την εμπειρία”.

Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.