Γράφει ο Οικοτουρίστας
Κατά την “περιπλάνησή” μου στα διαδικτυακά μονοπάτια, μία έρευνα που δημοσιεύθηκε αρχές Οκτωβρίου σε ένα Αμερικάνικο κλαδικό περιοδικό, σχετικά με το dress code των συνέδρων τράβηξε την προσοχή μου.
Αν και συνηθίζω να κάνω καυστικά σχόλια για γεγονότα που συμβαίνουν στον κλάδο, σήμερα θα κάνω μία εξαίρεση, παρουσιάζοντάς σας την έρευνα αυτή, που αποδεικνύει, το αυτονόητο για πολλούς επαγγελματίες του χώρου.
Σύμφωνα με την έρευνα οι περισσότεροι διοργανωτές και φορείς συνεδρίων του εξωτερικού θεωρούν ως ιδιαίτερα σημαντική την ύπαρξη συγκεκριμένου ενδυματολογικού κώδικα για τους συμμετέχοντες στις εκδηλώσεις.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την M&C Research σε 237 επαγγελματίες, η πλειόνοτητα των οποίων δήλωσε ότι είναι σημαντικό οι σύνεδροι να ακολουθούν τον επαγγελματικό ενδυματολογικό κώδικα όταν συμμετέχουν σε μία επιχειρηματική εκδήλωση (συνέδρια, εκθέσεις, συναντήσεις, συνεδριάσεις, κ.λπ.). Μάλιστα, το 70% απάντησε ότι δίνουν συγκεκριμένες οδηγίες στους συμμετέχοντες για το ντύσιμό τους.
Συγκεκριμένα:
- Το 88% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι πρέπει να υπάρχει dress code κυρίως σε επαγγελματικά δείπνα και δεξιώσεις.
- Το 86% πιστεύει ότι οι “σαγιονάρες” δεν ανήκουν στην αίθουσα συνεδριάσεων.
- Το 45% πιστεύει ότι το χαλαρό επαγγελματικό ντύσιμο είναι κατάλληλο για το πρωί ενώ
- το 36% θεωρεί ότι οι συμμετέχοντες θα πρέπει να έχουν αυστηρό επαγγελματικό ντύσιμο κατά τη διάρκεια των πρωινών συναντήσεων.
Από τη συμμετοχή μου σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις στην Ελλάδα, έχω παρατηρήσει ότι κυρίως όσον αφορά τους επαγγελματίες, το ντύσιμο τους κυμαίνεται από αυστηρά επαγγελματικό (κουστούμι, γραβάτα, κ.λπ.) μέχρι πιο χαλαρό, αλλά τις περισσότερες φορές μέσα στα πλαίσια που επιβάλλει ο επαγγελματικός κώδικας ντυσίματος.
Την ίδια διαπίστωση κάνουν και οι ερωτηθέντες στην “ξενόφερτη” έρευνα, οι οποίοι τονίζουν ότι η πλειονότητα των συνέδρων έχουν το σωστό ντύσιμο. Ωστόσο, ένα 42% αυτών, συμφωνούν ότι υπάρχουν και κάποιοι που δεν ακολουθούν τον απαραίτητο ενδυματολογικό κώδικα. Τι κάνουν σε αυτούς;
Το 19% των ερωτηθέντων απήντησε ότι έχει ζητήσει από συμμετέχοντες, που δεν ήταν κατάλληλα ντυμένοι, να αλλάξουν ρούχα κατά τη διάρκεια μίας επιχειρηματικής εκδήλωσης.
Γιατί όμως είναι τόσο σημαντικό το ντύσιμο; Διότι, σύμφωνα με το 33% των ερωτηθέντων, το ντύσιμο των συνέδρων δίνει τον τόνο της εκδήλωσης.
Επομένως, να τι δεν επιτρέπεται σε συνέδρια, εκδηλώσεις, επιχειρηματικές συναντήσεις, κ.λπ (Τα ποσοστά στις παρενθέσεις υποδηλώνουν το πλήθος όσων τα απέρριψαν από την επαγγελματική γκαρνταρόμπα) :
- Κοντά παντελόνια (94% )
- Σαγιονάρες (86%)
- Κοντές και αποκαλυπτικές μπλούζες (85%)
- T-shirts (76%)
- Βερμούδες (63%)
- Αθλητικά παπούτσια (55%)
- Body piercing σε εμφανή σημεία του σώματος (54%)
- Τζηνς (54%)
- Τατουάζ σε εμφανή σημεία του σώματος(48%)
- Ανδρικά σανδάλια (40%)
- Γυναικεία σανδάλια (12%)
Μόλις το 2% των ερωτηθέντων θεώρησε ότι όλα τα παραπάνω είναι κατάλληλα ενώ το 3% δήλωσε ότι δεν έχει σημασία τι φορούν οι συμμετέχοντες.