Uncategorized

Eco Zakynthos: Το 1ο Δίκτυο Ζακυνθινών επιχειρήσεων Τουρισμού Υπαίθρου και Αγροτουρισμού

Στα πλαίσια της 1ης Διεθνούς Έκθεσης Εναλλακτικών μορφών τουρισμού NEXUS που διοργάνωσε στο εκθεσιακό κέντρο MEC η εταιρεία European Expo, το « eco Zakynthos » είναι το πρώτο οικοτουριστικό Δίκτυο από την Ζάκυνθο που συμμετείχε με δικό του περίπτερο, με σκοπό την δυναμική του προβολή τόσο στον ελλαδικό, όσο και στον διεθνή τουριστικό χώρο .

Δυναμική πρωτοβουλία 21 ζακυνθινών αγροτουριστικών επιχειρήσεων
Τον Μάρτιο 2011 και εν μέσω της οικονομικής κρίσης, 21 ζακυνθινές επιχειρήσεις από τους τομείς Διαμονή & Εστίαση, Τέχνες, Πολιτισμό και Παραγωγής παραδοσιακών προϊόντων, αποφάσισαν με ιδιωτική πρωτοβουλία, να ενώσουν τις δυνάμεις τους, και να αντισταθούν στην κρίση .

Ο σκοπός ήταν κοινός: Το Δίκτυο με το όνομα εκο Ζάκυνθος είναι ένας «μη κερδοσκοπικός συνεταιρισμός» με διαχρονικές αξίες, με οικολογική συνείδηση και πρακτικές, με ιδιαίτερη προσοχή στην προστασία και ανάδειξη του περιβάλλοντος την προώθηση των τοπικών ζακυνθινών προϊόντων, την διατήρηση και ανάδειξη του πολιτισμού της Ζακύνθου και γενικότερα του Ελληνικού πολιτισμού. Ο πρόεδρος της εταιρείας eco Zakynthos κ. Δημήτριος Θεριανός υπογραμμίζει «την επιτακτική ανάγκη αυτής της πρωτοβουλίας να ξαναβρούμε την ταυτότητα μας σαν Έλληνες και Ζακύνθιοι, να αγαπήσουμε τον Τόπο μας τον πολιτισμό και τα προϊόντα μας πρώτα για εμάς και στην συνέχεια να το δώσουμε στους επισκέπτες – φιλοξενούμενους μας.

Το δίκτυο eco Zakynthos εκφράζει μια φιλοσοφία με δυνατές διαχρονικές αξίες η οποία βασίζεται στις ανθρώπινες διαστάσεις, στην ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και προϊόντων των μελών μας, αλλά και στην προσωπική επαφή των ιδιοκτητών με τους πελάτες – φιλοξενούμενους. Έτσι θέλουμε να εντάξουμε τους επισκέπτες μας μέσα στην καθημερινή μας ζωή, να τους δείξουμε «τα μυστικά» του τόπου μας, να τους κάνουμε φίλους μας και πρέσβεις μας.

Αρχικοί προβληματισμοί
Τα ερωτήματα που τέθηκαν και στην συνέχεια εξετάστηκαν στα πλαίσια εσωτερικών διαβουλεύσεων, ήταν όχι μόνο τι πρέπει να κάνουμε γα να δώσουμε σάρκα και οστά στην πρωτοβουλία αυτή, αλλά και πώς θα έπρεπε να τοποθετηθούμε και προβληθούμε στις διεθνείς αγορές, με ποια ταυτότητα, με ποια εργαλεία μάρκετινγκ, με ποια μορφή προσέγγισης των δυνητικών πελατειακών αγορών, αναφέρει ο κ. Θεριανός. Το πρώτο βήμα ύστερα από διαγωνισμό, επιλέξαμε την εξειδικευμένη και με πολυετή εμπειρία και τεχνογνωσία την συμβουλευτική εταιρεία σε θέματα τουριστικού και ξενοδοχειακού μάρκετινγκ την « Stefanis Marketing Consulting GmbH», του κ. Ανδρέα Στεφανή με έδρα το Πότσνταμ Γερμανίας, μιας και διαπιστώσαμε ότι μόνο με ένα ολοκληρωμένο πακέτο δράσεων και όχι μόνο με την κατασκευή μιας δυναμικής ιστοσελίδας, θα είχαμε μεγαλύτερες πιθανότητες να κάνουμε αποτελεσματικότερα γνωστό το δίκτυό μας π.χ. με μία ξεκάθαρη ταυτότητα, με σωστή οργάνωση στην προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών μας, με στοχευόμενες δράσεις μάρκετινγκ, διαφήμισης, Δημοσίων Σχέσεων και Τύπου ειδικά όσον αφορά το στάδιο υλοποίησης στοχευόμενων δράσεων στις γερμανόφωνες και διεθνείς δυνητικές πελατειακές αγορές.

Οι τάσεις στις παγκόσμιες αγορές
Οι τάσεις και εξελίξεις στις διεθνείς αγορές δείχνουν ότι η αύξηση πελατειακών δυναμικών που αναζητούν αυθεντικές διακοπές σε συνδυασμό με φυσιολατρικές και οικοτουριστικές εμπειρίες είναι ραγδαία. Το δίκτυο eco Zakynthos στηρίζεται στην φιλοσοφία του και στην ενότητα των μελών του τονίζει ο πρόεδρος κ. Θεριανός Δημήτρης σύμφωνα με το όραμα και τους στόχους που έχει θέσει και που θέλει να πετύχει, προς αυτήν την κατεύθυνση θα προχωρήσει επίσης και με την καθοδήγηση της συμβουλευτικής εταιρείας Stefanis Marketing Consulting GmbH του κ. Στεφανή για την στρατηγική προβολή βάσει ανάλυσης και έρευνας της τουριστικής ζήτησης και των επίκαιρων τάσεων στις δυνητικές πελατειακές αγορές-προέλευσης στα πλαίσια οικολογικού φυσιολατρικού τουρισμού. Τα σχέδια του δικτύου είναι να αναπτύξει και προσφέρει μία γκάμα οικο-δραστηριοτήτων όπως είναι η ποδηλασία, η πεζοπορία, η γαστρονομία με σκοπό να δώσει στους επισκέπτες του αξέχαστες εμπειρίες όσον αφορά την φύση, την υγιεινή διατροφή, την τοπική παράδοση και τις καθημερινές δραστηριότητες.

Εάν λάβουμε υπόψιν τα αποτελέσματα μίας έρευνας που έγινε το 2011 σχετικά με την ζήτηση στην γερμανική αγορά για διακοπές σε αγροκτήματα και γενικά για τουρισμό υπαίθρου, γύρω στα 4,5 εκατ. Γερμανοί πραγματοποίησαν συνολικά 7,2 εκατ. διανυκτερεύσεις σε αγροκτήματα. Από αυτές τις διανυκτερεύσεις, οι 2,1 εκατ. έγιναν στο εξωτερικό με μία διάρκεια παραμονής άνω των 5 ημερών, δηλώνει ο κ. Στεφανής. Ανά άτομο δαπανήθηκαν συνολικά 33,50 EUR για διαμονή και διατροφή ημερησίως. Ο συνολικός τζίρος ήταν της τάξης των 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, εκ΄των οποίων τα 500 εκατ. δαπανήθηκαν στο εξωτερικό. Το 1/3 των ταξιδιών σε αγροκτήματα πραγματοποιήθηκε από οικογένειες με παιδιά μέχρι 13 ετών, και κατά μέσο όρο ταξίδεψαν 3,3 άτομα. Το μέσο καθαρό εισόδημα των οικογενειών αυτών κυμαίνεται γύρω στα 2.666,- EUR.

Τα πρώτα βήματα υλοποιήθηκαν
Η δημιουργία μιας ξεκάθαρης ταυτότητας του eco Zakynthos αρχικά με την δημιουργία του λογότυπου και των labels, μας βοήθησε να καταλάβουμε τι έχουμε, τι μπορούμε να προσφέρουμε, πώς θα συμβεί αυτό και τι θέλουμε και μπορούμε να πετύχουμε, αναφέρει ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Θεριανός. Γίναμε μία δυνατή ομάδα και έτσι ταυτιστήκαμε όλα τα μέλη σε μία κοινή γραμμή, χωρίς να χάσουμε κάτι από την ταυτότητα της κάθε επιχείρησης. Η ιστοσελίδα μας http://www.ecozakynthos.com είναι ήδη στον αέρα, στα ελληνικά και γερμανικά, και σε λίγες ημέρες και στα αγγλικά. Στις επόμενες ημέρες θα εμπλουτιστεί η ιστοσελίδα μας με επιπρόσθετα περιεχόμενα και χρήσιμες πληροφορίες. Τα πρώτα έντυπα και μέσα προβολής σχεδιάστηκαν με βάση την ενιαία εικαστική γραμμή της ταυτότητας του δικτύου. Παράλληλα στα πλαίσια της έκθεσης NEXUS ξεκινήσαμε τις πρώτες επαφές με πράκτορες στο εξωτερικό, και θα προχωρήσουμε εντός των επόμενων ημερών σε συνέργιες με οικοτουριστικά λόμπυ σε εγχώριο και παγκόσμιο επίπεδο.

Προφίλ του οικοτουριστικού Δικτύου ζακυνθινών επιχειρήσεων eco Zakynthos:«Μη κερδοσκοπική εταιρεία με σκοπό την Ανάπτυξη, Δικτύωση, Προώθηση και Πιστοποίηση Αγροτουριστικών επιχειρήσεων με οικολογική συνείδηση και πρακτική, με ιδιαίτερη προσοχή στην προστασία και ανάδειξη του περιβάλλοντος την προώθηση των τοπικών μας προϊόντων, την διατήρηση και ανάδειξη του πολιτισμού της Ζακύνθου και γενικότερα του Ελληνικού πολιτισμού. Επιπλέον σκοπός είναι να στηρίξουμε και να αναπτύξουμε με δράσεις που προωθούν την οικολογία στην Ζάκυνθο ώστε να γίνουμε πρότυπο οικολογικό Νησί στην Ελλάδα αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο». Στην εταιρεία συμμετέχουν επαγγελματίες από διαφορετικές επιχειρήσεις δηλαδή αγροκτήματα με κατοικίες, εστιατόρια, παραδοσιακά προϊόντα και μουσεία.

Μοιραστείτε τα νέα

Similar Posts

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.