Γαστρονομία: Ο τουρισμός “περνά” από το στομάχι

Από την παρουσίαση του Ελληνικού Πρωινού της Ρόδου στην έκθεση HO.RE.CA.

“Δεν υπάρχει πιο γρήγορη διαδρομή για έναν τουριστικό προορισμό από το στομάχι”, δήλωσε πριν από λίγους μήνες εκπρόσωπος βρετανικής επιτροπής που ανέδειξε τους 10 καλύτερους γαστρονομικούς προορισμούς στον κόσμο. Δυστυχώς, η Ελλάδα είναι απούσα.

Παρόλο που διαθέτει πλούσια γαστρονομική παράδοση και τα τελευταία χρόνια γίνονται προσπάθειες από διάφορους φορείς για την ανάδειξή της, η Ελλάδα δεν έχει καταφέρει ακόμη να τοποθετηθεί ψηλά στους παγκόσμιους προορισμούς βάσει της γαστρονομία της.

Τι φταίει λοιπόν;

Όπως αναφέρεται σε διεθνή δημοσιεύματα, ένας προορισμός για να ενταχθεί στους πιο δημοφιλείς δεν αρκεί να έχει καλό φαγητό και γαστρονομική παράδοση. Θα πρέπει να είναι δημοφιλής τουριστικός προορισμός και να συνδυάζει ποιότητα, ποικιλία και κόστος.

Μέχρι στιγμής τέτοιοι προορισμοί αναδείχθηκαν πρόσφατα το Σαν Σεμπάστιαν στην Ισπανία, το Τοκυο στην Ιαπωνία και το Σίδνεϋ στην Αυστραλία ενώ ο περσινός νικητής των ΅World Travel Awards στην κατηγορία του καλύτερου Γαστρονομικού προορισμού ήταν το Περού.

Σύμφωνα με μελέτη του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, τονίζεται ότι ένα βασικό στοιχείο για την ανάπτυξη του Γαστρονομικού τουρισμού σε μία περιοχή είναι η συνεργασία μεταξύ των επιχειρηματιών και των φορέων του τόπου (παραγωγοί, τουριστικοί επιχειρηματίες, κ.λπ.)

Για να δούμε όμως κάποιες από τις πρόσφατες ενέργειες που γίνονται στη χώρα μας για την ανάδειξη της Γαστρονομίας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχουν προηγηθεί προσπάθειες άλλων φορέων στο παρελθόν (συνέδρια IMIC, Gourmet Touring, κ.λπ).

Έτος Γαστρονομίας Σαντορίνη

Το 2013 ανακηρύχθηκε από το Δήμο Θήρας ως Έτος Γαστρονομίας για τη Σαντορίνη προσπαθώντας να αναδείξει μέσα από τα τοπικά προϊόντα και την κουζίνα της, τον πολιτισμό της περιοχής και να συμβάλλει στην προσέλκυση τουριστικού ρεύματος στο νησί.


Hands – 2013 Year of Gastronomy in Santorini from konstantina on Vimeo.

Ελληνικό Πρωινό ΞΕΕ

Το πρόγραμμα του Ελληνικού πρωινού  υλοποιείται από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και στόχο έχει την ανάδειξη της γαστρονομίας κάθε τόπου, η οποία θα μπορούσε να αποτελέσει, μεταξύ άλλων, συγκριτικό πλεονέκτημα και μια σημαντική πηγή πόρων για τον τουρισμό και για την τοπική οικονομία του γενικότερα.

Ελληνικό Πρωινό Μαγνησίας

Μέχρι στιγμής έχουν υπογραφεί τοπικά σύμφωνα ποιότητας με Κω, Μυτιλήνη, Ρόδο, Σαντορίνη, Χαλκιδική, κ.ά.
Η κύρια φιλοσοφία είναι να αναδειχθούν οι ελληνικές γεύσεις χρησιμοποιώντας την παράδοση κάθε τόπου και τα προϊόντα του, αντανακλώντας την ποικιλομορφία και τη μοναδικότητα της γαστρονομικής μας παράδοσης.

Ο ΣΕΤΕ για το Γαστροτουρισμό

Η μελέτη του ΣΕΤΕ για το Μάρκετινγκ του Γαστρονομικού Τουρισμού εκπονήθηκε πριν λίγα χρόνια που όχι μόνο δείχνει τη σημασία της μορφής αυτής στην αύξηση της τουριστικής κίνησης και των εσόδων του κλάδου αλλά περιλαμβάνει ολοκληρωμένο σχέδιο προβολής του για τα επόμενα χρόνια.

Πρόσφατα, πραγματοποίησε εκδήλωση για τον Γαστροτουρισμό στο πλαίσιο της έκθεσης HO.RE.CA όπου παρουσιάστηκαν καλές πρακτικές συνεργασίας του τουριστικού και επισιτιστικού κλάδου ενώ συζητήθηκαν τρόποι αξιοποίησης των επώνυμων προϊόντων για την ενίσχυση του τουρισμού.

Η καμπάνια που διενεργεί ο ΣΕΤΕ για την εύρεση κονδυλίων για τη υλοποίηση του προγράμματος Μάρκετινγκ για τη Γαστρονομία θα διαρκέσει έως και τα τέλη Φεβρουαρίου 2013.

Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.