Η εταιρεία σας δεν είναι ίδια με αυτή του ανταγωνιστή σας

του Σέργιου Μαζαράκη*

Πολλοί ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων, όταν έρχεται η στιγμή να δημιουργήσουν μια ιστοσελίδα ή να ξανασχεδιάσουν και να βελτιώσουν την ήδη υπάρχουσα, φτιάχνουν τη νέα, παρόμοια με αυτή του ανταγωνιστή τους. Είναι πιο εύκολο. Υπονομεύουν, έτσι, το μέλλον της δικής τους επιτυχίας. Θα τοποθετηθούμε επ’ αυτού παρακάτω.

Ακόμη κι αν συμβαίνει αυτό, στην πραγματικότητα παραβλέπουν -ακολουθώντας αυτήν την «εύκολη» τακτική- σημαντικούς και ουσιώδεις παράγοντες που κρύβονται πίσω από την ιστοσελίδα του ανταγωνιστή τους. Αυτούς που δεν φαίνονται αλλά πάνω στους οποίους βασίζεται η επιτυχία της. Παράγοντες, όπως η στρατηγική internet marketing και social media marketing που ακολουθεί ο ανταγωνιστής τους. Οι offline marketing κινήσεις του. Κινήσεις δημοσίων σχέσεων που κάνει και στηρίζουν την ιστοσελίδα του. Αποτελεσματικές ενέργειες SEO καθώς και πολλές άλλες τις οποίες το internet παρέχει απλόχερα, με ελάχιστο κόστος, σε αυτούς που ξέρουν. Ενέργειες οι οποίες έχουν οδηγήσει την ιστοσελίδα του ανταγωνιστή ψηλά, στις πρώτες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης και κατ’ επέκταση σε αυξημένες πωλήσεις.

Είδαμε σε προηγούμενη συμβουλή μας που αναφερόταν σε τι δεν μπορεί να αντιγράψει ο ανταγωνισμός από μια επιχείρηση ότι τελικά αυτό που δεν αντιγράφεται είναι η ανθρώπινη επαφή και οι σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ πελατών και εταιρείας. Αντίστοιχα, στο σημείο αυτό, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι αυτό ισχύει και για την παρουσία μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο. Εν ολίγοις, ακόμη και αν τυχαίνει να αντιγράφει ο ανταγωνισμός την ιστοσελίδα σας, αυτό που δεν μπορεί να αντιγράψει είναι εσάς! Την προσωπικότητα της επιχείρησής σας. Την παρουσία της στα social media. Τη στρατηγική που ακολουθείτε για να προωθήσετε μια ιδέα, ένα προϊόν ή μια υπηρεσία σας. Αυτά που γράφετε, το στυλ και το ύφος των κειμένων σας και ούτω κάθ’ εξής.

Πριν επιλέξει ένας επιχειρηματίας να κάνει την ιστοσελίδα του, έχοντας σαν παράδειγμα και πρότυπο αυτή του ανταγωνιστή του, θα πρέπει πρώτα να σκεφτεί κάποια πολύ σοβαρά θέματα. Εξάλλου, δεν είναι μόνο η εμφάνισή της που κάνει τη διαφορά αλλά και τα παρακάτω ερωτήματα:

Ξέρει πραγματικά o επιχειρηματίας αν η ιστοσελίδα του ανταγωνιστή του είναι αποτελεσματική; Πουλάει από αυτή; Μετατρέπει δηλαδή τους επισκέπτες σε πελάτες;

Δεν θα πρέπει να συμπεραίνει κανείς ότι η επιτυχία της φυσικής επιχείρησης, αυτόματα σημαίνει και επιτυχία της στο διαδίκτυο.

Η εταιρεία του δεν είναι ίδια με αυτή του ανταγωνιστή. Γιατί να είναι οι ιστοσελίδες τους; Πώς θα καταφέρει να διαφοροποιηθεί η μια επιχείρηση από την άλλη; Ποια θα είναι η τοποθέτησή της; Πώς τελικά με την παρόμοια ιστοσελίδα που θα φτιάξει θα βοηθήσει τον επισκέπτη της να επιλέξει αυτήν από την επόμενη στην οποία θα μπει; Η έλλειψη αποτελεσματικής στρατηγικής διαφοροποίησης μεταξύ των ιστοσελίδων αποτελεί έναν από τους πιο βασικούς παράγοντες χαμηλών πωλήσεων.

Δεν γνωρίζει τη στρατηγική online marketing που κάνει o ανταγωνιστής. Δεν χρειάζεται να το αναλύσουμε αυτό. Είναι εύκολα αντιληπτό ότι αντιγράφοντας τη σελίδα του ανταγωνιστή δεν θα διασφαλίσει τις ίδιες πωλήσεις. Ο λόγος; Μια ιστοσελίδα όσο όμορφη κι αν είναι, αν δεν γίνουν οι κατάλληλες ενέργειες marketing, όχι μόνο δεν θα μπορούν να τη βρουν οι υποψήφιοι πελάτες αλλά ακόμα και αν τη βρουν, δεν θα παραμένουν σε αυτήν. Γιατί να μείνουν, εφόσον δεν θα βρίσκουν κάποιους ενδιαφέροντες λόγους για να τους κρατήσει;

Ένα άλλο βασικό στοιχείο είναι ότι ακολουθώντας την ίδια στρατηγική με αυτή του ανταγωνιστή του δεν θα μπορέσει να ανακαλύψει εύκολα τη δική του στρατηγική. Τις δικές του δυνατότητες. Τις δικές του αγορές. Η πορεία της επιχείρησής του θα είναι πάντα ένα βήμα πίσω και δύσκολα θα τον ξεπεράσει.

Όποιος αντιγράφει δεν καινοτομεί. Μπορεί να νιώθετε ότι στη σημερινή εποχή, καλούμαστε να επιβιώσουμε και δεν υπάρχει χώρος για καινοτομίες. Τώρα, είναι η πιο κατάλληλη περίοδος για καινοτομίες. Αυτή τη σημαντική παράμετρο θα πρέπει κάπως να την παρουσιάσει και στους επισκέπτες της ιστοσελίδας του. Θα πρέπει και να το αντιληφθούν και να το βιώσουν είτε μπαίνουν για πρώτη φορά είτε την επισκέπτονται ξανά και ξανά. 

Μπορεί λοιπόν η δημιουργία μιας αυθεντικής και ξεχωριστής ιστοσελίδας να αποτελεί για πολλούς ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων ένα δύσκολο εγχείρημα. Πόσο μάλλον αν δεν έχουν γνώση, εμπειρία για το τι ακριβώς “δουλεύει” στο internet και τι όχι, όπως επίσης και ποιες είναι οι τελευταίες τάσεις στις ιστοσελίδες που θέλει να δει ένας επισκέπτης ιστοσελίδας. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να τα καταφέρετε στο χώρο του διαδίκτυου. Δεν χρειάζεται αυτό να είναι ένα επιπλέον πρόβλημα για εσάς. Υπάρχουν ειδικοί που μπορούν να σας βοηθήσουν σε αυτό.Είναι επιτακτική ανάγκη να αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά αυτό το “πρόβλημα” ώστε να λειτουργεί η ιστοσελίδα σας με τον καλύτερο τρόπο, προσελκύοντας όλο και περισσότερους πελάτες, λειτουργώντας σαν ακούραστος πωλητής και δημιουργώντας την παρουσία που θα θέλατε να απολαμβάνει ο επισκέπτης όταν την βλέπει.

Καλή σας επιτυχία!

*Ο κος Μαζαράκης Σέργιος είναι ιδιοκτήτης της συμβουλευτικής εταιρείας Business Coaching Lab. Οι σύμβουλοι επιχειρήσεων της εταιρείας Business Coaching Lab παρέχουν συγκεκριμένα προγράμματα συμβουλευτικής καθοδήγησης και βοηθούν αποτελεσματικά τους ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στην βελτίωση του marketing, στην αύξηση πωλήσεων, στην οργάνωση και διοίκησή τους. Εξειδικεύονται στο business coaching, family business coaching, marketing and sales coaching. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το www.businesscoachinglab.gr και συμπληρώστε το Τεστ Αξιολόγησης της Επιχείρησης

Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.