Θετική επικοινωνία: Πώς οι λέξεις δημιουργούν συναισθήματα και επηρεάζουν συμπεριφορές

Τι διαφορά και σημασία έχει εάν πεις σε κάποιον συνεργάτη/υπάλληλο σου «ότι είσαι αναστατωμένος με τη συμπεριφορά του αντί έξαλλος»;

Συγκριτικά με το σώμα μας, η λεκτική επικοινωνία μπήκε σχετικά πρόσφατα στην ανθρώπινη ιστορία. Παρόλο που είναι σχετικά νέα, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον ανθρώπινο εγκέφαλο και τις λειτουργίες του. Αυτός με την σειρά του, λειτουργεί υπό κάποιες συγκεκριμένες συνθήκες. Αυτό σημαίνει ότι επεξεργάζεται γραμμικά τις πληροφορίες που λαμβάνει και ερμηνεύει την πραγματικότητα βάσει αυτών. Είναι σημαντικό να αποδεχτείς τη δύναμη των λέξεων και της επιρροής τους σε εσένα και στους γύρω σου.

Αν το περιγράψω πιο απλά, αυτό σημαίνει ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν μπορεί να καταλάβει τη διαφορά μεταξύ κυριολεξίας και μεταφοράς. Όταν λοιπόν εκφράζεσαι με έναν συγκεκριμένο τρόπο, ο εγκέφαλος βιώνει αντίστοιχη εμπειρία και αναπαράγει το συναίσθημα που απαιτείται, καθώς και τις αντίστοιχες ουσίες στο σώμα.

Καθώς επικοινωνείς λεκτικά, δίνεις στον εγκέφαλο συγκεκριμένες «εντολές». Όσο πιο συνειδητοποιημένες είναι αυτές οι «εντολές», τόσο το καλύτερο για το σύστημά σου. Αν παρατηρήσεις γύρω σου το πώς μιλάει ο κόσμος και το κάνεις ενεργητικά και με προσοχή, θα δεις ότι οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν τη γλώσσα αρκετά περιοριστικά και με λάθος τρόπο, εν συγκρίσει με τι πραγματικά θέλουν να εκφράσουν.

Οι λέξεις που επιλέγουμε, συνήθως επηρεάζουν τον τρόπο που επικοινωνούμε και άρα την αντίστοιχη εμπειρία.

Αλλάζοντας τη λέξη «έξαλλος» σε «αναστατωμένος», μπορεί να αντιληφθεί κάποιος τη διακύμανση των συναισθημάτων, αλλά και πόσο σημαντικό μπορεί να είναι ένα γεγονός. Αυτό επηρεάζει άμεσα την αντίδραση των γύρω, και γίνεται πιο κατανοητό και ακριβές το μήνυμα που ήθελες εξαρχής να μεταφέρεις. Όσο πιο πλούσιο είναι το λεξιλόγιο κάποιου, εύκολα αντιλαμβάνεσαι και το εύρος των συναισθημάτων και της έκφρασης του.

Οι λέξεις δημιουργούν συναισθήματα και επηρεάζουν συμπεριφορές.

Μοιραστείτε τα νέα
Τόνια Τσιρογιάννη

Τόνια Τσιρογιάννη

Η Τόνια Τσιρογιάννη είναι Career / Executive Coach σε Practitioner Level. Η σταδιοδρομία της άρχισε ως Ορκωτός Ελεγκτής Λογιστής στην πολυεθνική συμβουλευτική εταιρεία PricewaterhouseCoopers και στη συνέχεια, εργάστηκε σε αλυσίδα λογιστικών γραφείων και Call Center ως Υπεύθυνη προσέλκυσης και επιλογής προσωπικού. Από το 2014 εργάζεται επίσης ως καθηγήτρια Οικονομικών στην Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Αναβύσσου συμβάλλοντας ταυτοχρόνως στην εξέλιξη των μαθητών μέσα από τη δημιουργία επιτυχημένων βιογραφικών και την καθοδήγηση τους για την επιλογή της πρακτικής - internship. Οι αρχικές της σπουδές ήταν στην Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Εκεί ολοκλήρωσε επίσης και το Μεταπτυχιακό της, στην Διοίκηση Επιχειρήσεων – Ολική Ποιότητα (MBA-Total Quality Management). Η αυτογνωσιακή της εμβάθυνση μέσω του μοντέλου της σχεσιακής ψυχαναλυτικής μεθόδου και της διαπροσωπικής διάδρασης σε ομαδικό επίπεδο του Irvin Yalom, συνιστά ταυτόχρονα και μια ‘εκπαιδευτική εμπειρία’ στο να κατανοεί και να συνεργάζεται με τους άλλους σε δυαδικό και ομαδικό επίπεδο.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.