Ημερίδα ΙΕΚ Τουρισμού Αττικής για την Αγορά Εργασίας στον Τουρισμό
Παρόλο που η πανδημία έφερε έντονα στην επιφάνεια το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού στον τουρισμό, ήδη διαφαίνονται οι πρώτες αλλαγές στο εργασιακό περιβάλλον για να καταστεί ο κλάδος πιο ελκυστικός, όπως αυτές παρουσιάστηκαν στην Ημερίδα του ΙΕΚ Τουρισμού Αττικής (πρώην ΙΕΚ Αναβύσσου), τη Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου 2024.
Πρόκειται για την πρώτη ημερίδα του ΙΕΚ Τουρισμού Αττικής που διοργανώθηκε από την ιδέα έως και την υλοποίηση από τους ίδιους τους καταρτιζόμενους και είχε ως κύριο σκοπό, την πρακτική εφαρμογή του εκπαιδευτικού αντικειμένου σε πραγματικές συνθήκες. Παράλληλα, έδωσε σε όλους τους συμμετέχοντες την ευκαιρία να εμπλακούν σε συζήτηση σημαντικών θεμάτων που αφορούν τον τουρισμό και την αγορά εργασίας, ενισχύοντας έτσι την εκπαίδευση και την προετοιμασία τους για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία στον τουριστικό τομέα.
Στην εκδήλωση με τίτλο “Αγορά Εργασίας στον Τουρισμό: Νέες Δεξιότητες και Προκλήσεις στην μετά COVID-19 εποχή”, μίλησαν διευθυντικά στελέχη HR σημαντικών ξενοδοχείων της χώρας, παρουσιάζοντας στους καταρτιζόμενους όλων των ειδικοτήτων του ΙΕΚ τις αλλαγές που επέφερε η πανδημία όσον αφορά τις νέες δεξιότητες και προσόντα των υποψηφίων και το εργασιακό περιβάλλον. Παράλληλα, είχαν την δυνατότητα να ανταλλάξουν απόψεις και να συζητήσουν το επίκαιρο ζήτημα της έλλειψης προσωπικού στον κλάδο.
Συγκεκριμένα, για τα προσόντα και τις δεξιότητες των υποψηφίων μετά την πανδημία μίλησε η κυρία Σοφία Τσιούτρα, HR Director του Ομίλου Αστέρα Βουλιαγμένης, τονίζοντας ότι στην μετά COVID-19 εποχή, οι υποψήφιοι για εργασία στον τουρισμό πρέπει να διαθέτουν άνεση στον ψηφιακό κόσμο, δεξιότητες εργασίας εξ αποστάσεως, προσαρμοστικότητα, soft skills, ενσυναίσθηση, κριτική σκέψη και επίλυση προβλημάτων.
“Η μετά COVID-19 εποχή είναι μόνο η αρχή της νέας εποχής”, υπογράμμισε η κυρία Παυλίνα Πενλίδη, Τalent Αcquisition & employer branding manager του ομίλου MITSIS, εξηγώντας στους καταρτιζόμενους τη σημασία της “κουλτούρας συνεχούς εκπαίδευσης και ανάπτυξης προσωπικού στην μετά COVID-19 εποχή”, και επισημαίνοντας ότι πλέον δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στον άνθρωπο και στο βελτιωμένο περιβάλλον εργασίας.
Επιστροφή στις βασικές αρχές και αξίες (back to basics), πρότεινε η κυρία Πέννυ Παινέση, HR Director των Numo Hotels & Resorts στην ομιλία της με θέμα “Υγιές εργασιακό περιβάλλον σε μια εποχή προκλήσεων”. Μίλησε, μεταξύ άλλων, για σεβασμό και αναγνώριση στο περιβάλλον εργασίας, αναφέρθηκε στη σημασία της εκπαίδευσης ως μέσο εξέλιξης και ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού καθώς και στην υιοθέτηση πολιτικής κινήτρων και επιβράβευσης του προσωπικού.
Στη δεύτερη ενότητα, μέσα από μία γόνιμη συζήτηση μεταξύ των καταρτιζομένων και των ομιλητριών εξετάστηκαν τα αίτια της έλλειψης προσωπικού στον τουριστικό κλάδο, όπως ο βαθμός ελκυστικότητας του κλάδου ως περιβάλλον εργασίας, η εποχικότητα και η δυσανάλογη αύξηση της προσφοράς έναντι της ζήτησης εργασίας στον τομέα του τουρισμού.
Η εκδήλωση διοργανώθηκε στους χώρους της σχολής από τους καταρτιζόμενους του Γ’ εξαμήνου της Ειδικότητας “Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας για τον τομέα του τουρισμού,” στο πλαίσιο του μαθήματος “Πρακτική Εφαρμογή στην Ειδικότητα.”, σε συνεργασία με τους καταρτιζόμενους των ειδικοτήτων Μαγειρικής Τέχνης και Αρτοποιού – Ζαχαροπλαστικής Τέχνης, οι οποίοι ετοίμασαν τα εδέσματα και τα γλυκίσματα που παρατέθηκαν στο coffee break καθώς και της ειδικότητας Στέλεχος Μονάδων Φιλοξενίας, οι οποίοι ανέλαβαν τη διαμόρφωση της αίθουσας και την εξυπηρέτηση όλων των συμμετεχόντων, πάντα με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους.