Πηγή φωτογραφίας: marriott.com
Τι είδους ρομπότς «απασχολούνται» στην τουριστική βιομηχανία διεθνώς και ποιο είναι το Henn na Hotel;
Πριν αρκετά χρόνια συμμετείχα σε πάνελ με κοινό σπουδαστές τουριστικών σχολών, όταν μας ρώτησαν για το αν θα μπορούσαν οι μηχανές να αντικαταστήσουν τους εργαζόμενους σε ένα ξενοδοχείο.
Έχοντας ως παράδειγμα, ένα παλαιότερο ξενοδοχείο που είχε ανοίξει στην Ιαπωνία με αυτοματισμούς και μηχανές αντί για ανθρώπους, το οποίο απέτυχε και έκλεισε, όλοι οι ομιλητές συμφωνήσαμε ότι δεν θα ήταν εύκολο κάτι τέτοιο να συμβεί, καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν την προσωπική επαφή και την επικοινωνία με τους άλλους ανθρώπους.
Δεν γνωρίζαμε τότε, ότι η τεχνολογία θα εξελισσόταν σε τέτοιο βαθμό που πλέον θα κατασκευάζονταν ρομπότς που θα έμοιαζαν στους ανθρώπους, όχι μόνο στην όψη αλλά και στην ικανότητά τους να καταλαβαίνουν συναισθήματα.
Τέτοιου είδους ρομπότ είναι ο Πέππερ (Pepper), ο οποίος κατασκευάζεται από την Ιαπωνική εταιρεία Softbank Robotics και χρησιμοποείται για την υποδοχή πελατών σε ξενοδοχεία και εμπορικά καταστήματα. Ο Pepper έχει την ικανότητα να αντιλαμβάνεται τα βασικά συναισθήματα και να προσαρμόζει τη συμπεριφορά του στη διάθεση του συνομιλητή του. Σύμφωνα με την εταιρεία, 7.000 Pepper ρομπότς πουλήθηκαν τους πρώτους μήνες κυκλοφορίας του, το 2015.
Από τον Αύγουστο του 2015, ένα ρομπότ ο Μάριο, προστέθηκε στο δυναμικό της Marriott, στο ξενοδοχείο Ghent στο Βέλγιο. Ο Μάριο βοηθά τους υπάλληλους υποδοχής στο check-in και μιλά 19 γλώσσες. Επίσης, διασκεδάζει τους πελάτες χορεύοντας στους ρυθμούς του “Thriller” του Μάικλ Τζάκσον. Ο Μάριο είναι ιδιαίτερα δημοφιλής όχι μόνο στους πελάτες του ξενοδοχείου αλλά και στην τοπική κοινωνία.
Ωστόσο, υπάρχουν και τα λεγόμενα Robot Hotels, που λειτουργούν με ελάχιστο προσωπικό και πολλά ρομπότς.