Ενόψει της Διημερίδας ARGO II Black Sea Tourism Forum & Workshop που θα πραγματοποιηθεί στο Ναύπλιο στα μέσα αυτής της εβδομάδας (3-4 Μαΐου 2012), με σκοπό να ενισχύσει τη συνεργασία των επιχειρήσεων με τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας, ρωτήσαμε τον κ. Barry Kolodkin, Programme Manager του UNDP Black Sea Trade and Investment Promotion Programme σχετικά με το πρόγραμμα και το ρόλο των νέων τεχνολογιών της επικοινωνίας στην προώθηση τουριστικών προορισμών και επιχειρήσεων.
Ποιός είναι ο ρόλος τους BSTIP και πώς συμβάλλει στην ανάπτυξη των χωρών της Μαύρης Θάλασσας;
Καταρχήν, ένα σημαντικός λόγος που επιλέχθηκε το Ναύπλιο για τη διοργάνωση της ημερίδας ήταν χάρη στην πολύ όμορφη συνεργασία που έχουμε με την πόλη και την περιοχή της Αργολίδας γενικότερα. Είναι χαρά μας να δουλεύουμε με οργανισμούς τόσο συνεργάσιμους.
Επίσης, από τη στιγμή που ο στόχος είναι να εστιάσουμε σε πρότζεκτς και επιχειρήσεις που είναι μικρότερες στο πλαίσιο του διεθνούς εμπορίου, η Πελοπόννησος επελέγη επειδή είναι μία όμορφη περιοχή για τουρισμό, την οποία λίγοι τουρίστες εκτός Ελλάδος γνωρίζουν.
Από την επιτυχία της διημερίδας στο Ναύπλιο θα εξαρτηθεί η δημιουργία παρόμοιων εκδηλώσεων και σε άλλα μέρη της Ελλάδας. Επίσης, από τη στιγμή που είμαστε ένα περιφερειακό πρόγραμμα, θα θέλαμε να πραγματοποιήσουμε παρόμοιες εκδηλώσεις και σε τουριστικές περιοχές χωρών της Μαύρης Θάλασσας.
Τα Social media είναι ένα πολύ σημαντικό κανάλι για μέρη όπως η Πελοπόννησος. Εάν επισκεφθείτε μεγάλες ταξιδιωτικές ιστοσελίδες ή αναζητήσετε στο google ” τουρισμός στην Ελλάδα” δεν θα μάθετε πολλά για την Πελοπόννησο. Αν παρόλα αυτά, τρεις από τις επαφές σας στο Facebook πατήσουν “like” στην Πελοπόννησο, ίσως τότε το σκεφτείτε περισσότερο να σχεδιάσετε ένα ταξίδι στην περιοχή. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Social media) παρέχουν πολύ περισσότερες δυνατότητες από τα παραδοσιακά καθώς επιτρέπουν να δεις εικόνες, να διαβάσεις εμπειρίες άλλων σχετικά με το τι έχει να προσφέρει ο προορισμός. Επίσης, καθώς οι χώρες της Μαύρης Θάλασσας παρουσιάζουν αυξανόμενη διείσδυση στο διαδίκτυο καθώς και χρήση χρεωστικών και πιστωτικών καρτών, οι μέρες που στέλναμε τρία φαξ σε μεμονωμένα ξενοδοχεία θα έρθει σύντομα στο τέλος του. Επομένως, η χρήση των νέων τεχνολογιών από τους τουριστικούς προορισμούς είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς εξοικονομεί χρόνο και ενέργεια στις επιχειρήσεις και στους τουρίστες που θέλουν να κάνουν κράτηση για τις διακοπές τους.
Λαμβάνοντας υπόψη τη σημερινή κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα, τι ενδιαφέρον υπάρχει από τις ξένες τουριστικές επιχειρήσεις να συνεργαστούν με αντίστοιχες Ελληνικές;
Παρά το γεγονός ότι η σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα προκαλεί κάποιες ανησυχίες, υπάρχει ακόμη ενδιαφέρον για τη χώρα. Εκτός από τους “ταξιδιώτες περιπέτειας”, οι υφιστάμενες συνθήκες προσελκύουν ταξιδιώτες που αναζητούν την αξία. Πολλοί τουρίστες αντιλαμβάνονται ότι τώρα είναι η καλύτερη στιγμή να επισκεφθούν τα Ελληνικά νησιά ή νέους προορισμούς όπως η Πελοπόννησος. Οι ξένες τουριστικές εταιρείες αντιλαμβάνονται, επίσης, ότι είναι εξαιρετική ευκαιρία αυτή την περίοδο. Παρά τα διάφορα ζητήματα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα, συνεχίζει να παρέχει εξαιρετικό κλίμα, ακτογραμμή, εξαιρετικό φαγητό και εντυπωσιακό πολιτισμό.
Διαβάστε τη συνέντευξη στ’ Αγγλικά: English version