Γ.Ρέτσος: Στόχος η επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού από το τρίτο τρίμηνο

2020-04-07-retsos-sete-media-briefing

Με το αισιόδοξο μήνυμα ότι ο “ο ελληνικός τουρισμός θα τα καταφέρει την επόμενη ημέρα”, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος μίλησε διαδικτυακά σε δημοσιογράφους για την κατάσταση του κλάδου στη χώρα μας, τα μέτρα που λαμβάνονται για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα ρευστότητας των επιχειρήσεων και την άμβλυνση των συνεπειών από την εξάπλωση του κορωνοϊού καθώς και για τη σταδιακή επανεκκίνηση του τουρισμού. 

Ο κ. Ρέτσος, τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι τα θέματα επιβίωσης και ανταγωνιστικότητας των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων θα πρέπει να τεθούν ως προτεραιότητα το αμέσως επόμενο διάστημα. Διευκρίνισε, δε, ότι  τα θέματα επιβίωσης έχουν να κάνουν με τη χρηματοδότηση και τη ρευστότητα και τα θέματα ανταγωνιστικότητας αφορούν στη μείωση των συντελεστών ΦΠΑ, σε διαμονή, εστίαση, τουριστικό πακέτο και γενικότερα τις μεταφορές, και βέβαια ένα στοχευμένο πρόγραμμα προβολής, το οποίο θα εστιάσει εκεί που δυνητικά θα μπορούσε να κερδηθεί πελατεία τη χρονιά που τρέχει. Στο πλαίσιο αυτό, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ εξήρε την πρωτοβουλία η οποία ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα, από το υπουργείο τουρισμού, τον ΕΟΤ και την Marketing Greece, με τη συνδρομή της Google, για τη πλατφόρμα, Greece from Home.

Voucher 18μηνης διάρκειας αντί για επιστροφές προκαταβολών

Όσον αφορά τις ακυρώσεις κρατήσεων, ο κ. Ρέτσος ανέφερε ότι  θα θεσμοθετηθεί ένα voucher 18μηνης ισχύς αντί επιστροφής της προκαταβολής. Το voucher θα δώσει τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις γενικότερα του τουρισμού, καθώς δεν αφορά μόνο τα ξενοδοχεία, να μπορέσουν να διαχειριστούν το πρόβλημα ρευστότητας. Επίσης, αναφέρθηκε και στην πρώτη δέσμη μέτρων, η οποία  είχε ως στόχο να εξασφαλίσει ένα πλαίσιο ασφαλείας σε όσες περισσότερες επιχειρήσεις και εργαζόμενους, ένα καθεστώς λειτουργίας σε πολύ χαμηλούς παλμούς μέχρι να φτάσουμε στο σημείο επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας.

“Σημαντική η εσωτερική αγορά – Στόχευση σε μη παραδοσιακές αγορές τουριστών”

Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ μίλησε για το σημαντικό ρόλο που καλείται να παίξει η εσωτερική αγορά τη φετινή χρονιά στην τόνωση της εγχώριας ζήτησης, ωστόσο, τόνισε ότι θα μπορούσε να υπάρξει στόχευση σε χώρες, οι οποίες έχουν καταφέρει να πάνε καλά στην υγειονομική διαχείριση της πανδημίας, στις οποίες δεν συμπεριλαμβάνονται οι παραδοσιακές αγορές τουριστών για τη χώρα μας.  

Ως τέτοια παραδείγματα, ανέφερε, αυτή τη στιγμή θα μπορούσαν να είναι το Ισραήλ, η Κύπρος, ο Λίβανος και τα Βαλκάνια, από τα οποία προέρχεται ένα μεγάλο μέρος, περίπου 10 εκατ. των οδικών μας αφίξεων.

Ο εφικτός στόχος λαμβάνοντας πάντα υπόψη ότι το δεύτερο τρίμηνο θα είναι μηδενικό, είναι να επιτευχθεί επανεκκίνηση στο τρίτο τρίμηνο και ουσιαστική ανάκαμψη και προσπάθεια ανάκτησης αυτών που έχουν χαθεί φέτος στο τέταρτο τρίμηνο. Δηλαδή θα μπορούσε ο τουρισμός από τον Αύγουστο και μετά, Σεπτέμβριο, Οκτώβριο, Νοέμβριο, να επιχειρήσει να ανακτήσει μέρος των απωλειών.

“Ο ρόλος του ΣΕΤΕ στην κρίση”

Όσον αφορά το ρόλο του ΣΕΤΕ, ο κ. Ρέτσος δήλωσε ότι “από τη πρώτη στιγμή που ξέσπασε η πανδημία λειτούργησε συντονισμένα, οργανωμένα, με ενότητα και σαν γροθιά για την αντιμετώπιση της κατάστασης. Τις τελευταίες 40 ημέρες δόθηκε μια δύσκολη μάχη, πρωτοφανή, απέναντι σε μια καθολική κρίση. Σε αυτή τη μάχη είμαστε όλοι μαζί, συντονισμένοι, ρεαλιστές, γνωρίζοντας τι θέλουμε και τι μπορούμε να πετύχουμε. Είναι συλλογική μάχη για τον ελληνικό τουρισμό. Δεν είναι προσωπική μάχη συμφερόντων. Υπηρετούμε το συλλογικό και όχι το ατομικό. Το ΔΣ του ΣΕΤΕ είναι μια γροθιά, ενωμένοι και υπερήφανοι για ότι έχουμε μέχρι στιγμής καταφέρει. Ο ΣΕΤΕ έχει ισχυρή θεσμική υπόσταση, δυνατή φωνή, κύρος και αποφασιστικότητα. Αυτό φαίνεται με την υπεύθυνη στάση μας και φυσικά με την εμπιστοσύνη που μας αντιμετωπίζει η πολιτεία. Και η εμπιστοσύνη κερδίζεται και δεν χαρίζεται.”

“Το μήνυμα της αισιοδοξίας”

Καταλήγοντας, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, τόνισε την ισχυρή, επικοινωνιακά, θέση της Ελλάδας διεθνώς, χάρη στα μέτρα που λήφθηκαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Συγκεκριμένα, δήλωσε: “Η Ελλάδα χρησιμοποιείται διεθνώς ως χώρα υπόδειγμα, που έκανε εγκαίρως αυτό που έπρεπε για να προστατευθεί από έναν κίνδυνο πρωτοφανή. Η χώρα μας έχει ισχυροποιήσει το brand της πλέον και αυτό θα κεφαλαιοποιηθεί τουριστικά, όταν έρθει η ώρα, με τις απαιτούμενες ενέργειες. Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης αυτής της πανδημίας, θα είμαστε τραυματισμένοι τουριστικά, οικονομικά και κοινωνικά. Όμως έχουμε φτιάξει δομές, έχουμε τα εργαλεία, τις ιδέες, το προϊόν και το brand εκείνο για να επανέλθουμε πάρα πολύ σύντομα.”

Μοιραστείτε τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.